KNOW HOW

Poslaťod Alpiners2 » 08 Nov 10, 10:55:27

zatial som nezaregistroval osobné útoky. ak sa niekto cíti byť dotknutý tak poprosím aby ma kontaktoval cez ss a doriešime to.
s off topicom súhlasím, takže diskutujte k podstate veci, inak to budem premazávať. :kk/
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod miro22 » 10 Nov 10, 4:38:48

inak nechapem, o co vam ide v poslednych prispevkoch. vsak je tu teoret tema, tak sa nehadajte. pokracujte dalej v otazkach, ci odpovediach, ale bez osobnych urazok. vsak ajtak sa nepoznate, tak sa niet za co ani hanbit, ci byt povyseny. necital som vsetko, tak neviem pre co ste sa zacali urazat, ale toto je teoret tema, tak kludne moze mat kazdy vlasny nazor, aky chce. ako citatel by som rad cital rozne nazory v tejto teme bez urazania. bolo to zaujimave citanie...

teraz priklad z mojej minulosti: pytal som sa, oponoval, nesuhlasil, overoval v praxi, vela premyslal, skusal vyratat.... vela omylov, kym som bol aspom kusok v obraze. ak sa nehanbim ja takto pisat verejne, tak o co ide vam? vsak ja sa stale ajtak ucim..


piste dalej to co si myslite a neurazajte sa. celkom dobre citanie tu bolo. :-(
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod miro22 » 10 Nov 10, 4:53:54

skuste prejst na sanie. je to podobne ako vyfuk. tiez tam prudi plyn, len dnu a nie von a ma inu teplotu. pre motor veeelmi dolezite.. dalej je velmi dolezity aj kom pomer, potom pomer rozmeru valca(stvorec, podstvorec, nadstvorec), dalej mechanicke straty, potom hydraulicke, straty vyfuknuteho tepla, dalej, straty na chladenie, vplyv paliva... rozvodove organy napr... motor nema len koncovy vyfuk.. vplyv turba na vseobecny motor, atd..

nemusite zastat na tej najlahsej otazke ohladom koncovej rury vyfuku. ked ste uz pri nej, mozete rozoberat moznosti tlmenia hluku pri koncovom tlmici(tipy tlmicov), napr.. lepsie je sa vzdelavat a doplnovat, ako urazat, kde tema zastane na mrtvom bode.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod djrjay » 10 Nov 10, 21:45:27

Trochu som si presiel to o com sa tu bavite a pozeram ze ste sa zatial nejako nikde nedostali.
Akurat sa tu natahujete o sprostosti.

djrjay 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 617
Registrovaný: 22 Jún 10, 21:27:21
Bydlisko: PD-SK

Poslaťod miro22 » 11 Nov 10, 3:25:10

nemusel si hned takto pisat. :-) mna dost zaujima, ze ako to beru taky ludia. mne sa pacilo to citanie. je jedno ci mali sain, alebo nie.. takto sa mozes tiez nieco dozvediet o ludoch. ja rad citam taketo temy a reakcie tvorcov odpovedi. :-)
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod djrjay » 11 Nov 10, 11:37:16

Nehovorim ze je to zla tema ale zbytocne sa nenatahujte kto co vie a kto je aky frajer.
Treba to teda rozumne prediskutovat a mozno z toho bude aj nejaky normalny vysledok.

djrjay 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 617
Registrovaný: 22 Jún 10, 21:27:21
Bydlisko: PD-SK

Poslaťod dr.risko » 02 Dec 10, 1:33:38

Oha... po dlhej dobe pozeram ze sa o tu nejak pohlo... njn... tam to chladenie vyfukovych plynov som aj tak zavrhol lebo ten prietokovy chladic by mal take odpory ze strach a k tomu este aj dalsi chladiaci okruh... Na holu ruru to proste nema.

Co sa tyka sania... chystam s na jar instalovat novy intercooler a jedna vec mi vrta v hlave. Ono vacsinou z montaznych dovodou sa nahradza stare potrubie alebo teda jeho cast novym. To nove je ale podstatne dlhsie ako stare a to znamena ze objem potrubia je taktiez vacsi. Cize vytvorit tlak vo vacsom vzhladom na extremnu stlacitelnost vzduchu zaberie dlhsi cas ako pri originalnom kratsom potrubi. Tak ma teda napadlo ze ci by som to nove potrubie nemal urobit o nejaky ten kusok mensie na priemer ??
Ale... zrejme ked tam netlacim +2 bary a nenahanam 0,5sekundy na 2km okruhu to asi ani riesit nemam mam taky pocit :D ...
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod miro22 » 03 Dec 10, 2:32:33

na vykon sa nerobia tensie, ale kratsie. pises vseobecne bez mier. skus napisat dlzku a priemer sania. mozno ti to pomoze. videl si uz sanie z vykonneho motora? a nemyl si potrubie zo sanim. to je velky rozdiel !!! jedna cast vzduch privadza a dalsia ho rozvadza... vysvetli svoje pismenka.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod ano-nymous » 03 Dec 10, 10:27:10

za ICckom sa obvykle robia tensie trubky nez pred nim. na tie medzi turbom a IC by som nesahal

ano-nymous 


 

Poslaťod miro22 » 04 Dec 10, 18:08:33

na tie mozes praveze sahat. ja myslim sanie to, co je na hlave. tam sa robia kratsie rury na vyssie tocky. vsetko zalezi, kolko otacok to ma tocit a kde ma byt vrchol vykonu. potom aj hrubka sa meni, ale nikdy sa nestensuje. to by bola cesta spet, na nizsi vykon.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod dr.risko » 05 Dec 10, 12:21:19

No tak konkretne...
Vedenie od turba po ICcko a od ICcka po EGRventil alebo teda po "kolena" pri hlave. Cize dajme tomu ze povodne vedenie malo priemer 40mm a dlzku 2metre nove bude mat dlzku 3,5metra a teda pri zachovani 40mm priemeru vacsiu objemovu stlacitelnost. Preto je otazka ci nezmansit priemer potrubia tak aby som sa priblizil spat k povodnemu objemu originalneho potrubia alebo este lepsie k mensiemu? Lebo cim viac objemu bude v potrubi tym tlhsie bude trvat nabeh tlaku a jeho pokles.
Nejaky idealny pomer nehladam to je jasne ale ide mi o to aby som tam nemal nejaky podobony efekt ako "turbodiera"... Lebo predsa je len rozdiel natlacit 1,4baru do 30litrov objemu ako 1,4baru do 15litrov objemu.
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod miro22 » 09 Dec 10, 0:07:06

trapis sa zbytocnostami.. vies ako litruje turbo vo vykone motora? za 0,01sec ti doda napr 10L vzduchu. objem v potrubi nikdy nebol prob. skor nabeh turba, ktory sa vola turboefekt a ten sa uz rata na sekundy, hlavne pri velkych turbach. ty by si pozeral na prob 0,01sec a sposoblil by si bubytok vykonu, ktory by trapil turbo, lebo by isiel tazsie vzduch cez tensie potrubie. podla tvojej teorie by sa malo robit potrubie nekonecne tenke, lebo vtedy by lam bol obsah nekonecne maly. kolko vzduchu by vsak vedelo pretiect cez taky priemer? ja mam na mojom aute priemer rur 75mm a dlzku 4m. turboefekt vsak vznikol koli velkemu turbu. ak by bolo turbo male, ten efekt je rovnaky ako na serii, to ti garantujem, lebo je to tak a testovane.

mozem to vysvetlit aj tak, ze si zlitruj obsah motora a zisti, kolko otacok sa pretoci na potrebnu vedsiu litraz. vinde ti pri 2L motore 10 otackok, pretoze 1 otacka ma 1L(4 taktny motor). pri 4-5 tis otackok 10 nehra rolu, si myslim, ked pribudlo na vykone.. takto chod na kazdy prob, ktory riesis a budes tvorit fungujuce veci.

skutocny prob je skor vaha rotujucich casti v turbe a mala kineticka energia na vyf turbine. skus nieco roztocit z 20tis ot, na 180tis. tu je pes zakopany a aj v priemeroch vrtul.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Predchádzajúci

Späť na Zvyšovanie výkonu VW group

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia