KNOW HOW

Poslaťod ano-nymous » 14 Okt 10, 3:47:44

Je to ako pise jojo

Protitlak vo vyfuku nieje nejaky zasadny parameter od ktoreho by sa odvijal vykon motoru. Naopak, pri navrhu casovania vaciek sa s nim pocita, a jeho prilisne znizenie moze mat negativne nasledky.
Rovnako pri seriovych autach nema nejaky extra zasadny vyznam znizovat protitlak za turbom. Kedze je turbo (plniaci tlak) v celom pracovnom spektre skrtene, tak jediny pozitivny efekt sa prejavy v rychlosti nabehu turba a pripadne posunutia maxima krutiaceho momentu do mierne nizsich otacok.

Co je okamzity efekt znizenia rychlosti vyfukovych plynov? Spomalenie ich odvadzania vyfukom. A kedze zo strany motoru je do vyfuku tlaceny dalsi a dalsi plyn, tak tlak zakonite musi stupnut.
Zakladny ucel vyfuku je totiz odvod plynu.

Navrh vyfuku je extremne komplikovany proces pri ktorom nejde o maximum vykonu tesne pred obmedzovacom otacok, ale o jeho priebeh v celom otackovom spektre a zatazeni.
Par koni vo vysokych otackach nieje zaujimavych, ak su vykupene vyraznou stratou v nizkych a strednych otackach, ci pri nizkej zatazi.
A urcite uznas, ze vyfuk specificky navrhnuty pre odvod a chladenie plynov pri 6000rpm a maximalnom zatazeni bude dost nevhodny pre 2000rpm a 15% zataz.

ano-nymous 


 

Poslaťod dr.risko » 14 Okt 10, 11:29:30

no ved pisem ze otazka je ucinnost tohoto zariadenia.

musim ale poopravit... stale to nieje jasne ako vidim.

majme 2000rpm pevnu teplotu spalin a stalu zataz motora. V pripade standardneho vyfukoveho potrubia mozeme uvazovat o odpore prudenia ktore vatvaraju:
1. katalyzator, tlmic a podobne
2. odpor od trenia prudenim v spojovacich castiach - tz. vo vodiacich rurach.
3. Okrem statickej hodnoty ale existuje tzv. dynamicky odpor prudenia a ten je zavysli od rychlosti prudiaceho media presnejsie od prietoku.

Prietok sa ale meria podla prierezu a rychlosti prudenia plynu. tz. Q=plocha prierezu * rychlost prudenia.
A teraz fakty. Je dokazane ze po instalacii holej rury vykon narasta. So zvysovanim priemeru potrubia taktiez vykon narasta. Po instalacii tuningovych nizkoodporovych tlmicov vykon narasta. Preco asi ze?

Cize logicky. Ked pouzijem len holu ruru drasticky znizim odpor proti prudeniu pretoze katalizator a tlmic su uz minulostou. Ak budem zvacsovat jej priemer tak ako som pisal za rovnakych podmienok sa bude znizovat prietok - a teda rychlost prudenia plynu co prinesie nezanedbatelne znizenie dynamickych odporov co sa v celkovom pohlade prejavi ako pokles tlaku v potrubi - a pak dostavame realny narast vykonu. To su fakty to si nevymyslam.
Mozno niektori by mohli nieco postudovat preco sa niekedy nasi dedovia co jazdili rally na S1000 a podobne lestili sacie kanaly? No preto lebo tak znizili odpor trenim a to sanie malo dlzku par centimetrov a predsa na atmosferickych motoroch aj to malo bolo pekne citit...

V pripade chladenia spalin sa jedna o znizenie teploty. Z fyziky vie kazde dieta ze zmenou teploty sa meni objem latky. Vzduch ako taky resp. plyny maju obrovske tepelne roztaznosti. Cize ak ja znizim teplotu spalin pri zachovani prierezu vyfukoveho potrubia klesne objemovy tok a teda v podstate klesne rychlost prudenia a tym padom sa zase dostavame k znizeniu dynamickych odporov!!!!!!!!! Bohuzial pan anonym sklamem ta opat pretoze ako ty tvrdis ze tak ci tak sa tam tie spaliny natlacia to je sice pravda ale kedze klesnu dynamicke odpory tak klesne aj tlak v potrubi pretoze sila potrebna na vyhnanie plynov von bude v pripade nizsej rychlosti prudenia chladnejsich spalin omnoho mensia...

Nesnazte sa ing. strojara konstruktera presvedcit o niecom inom. Ale som rad ze mi oponujete lenze stale nechapete zakladne fatky vychadzajuce z teorie podlozenej realitou - vzduchotechnika a termodynamika tekutin.
Este snad taka poznaka - uz to tu opakujem x krat v pripade moznosti pouzitia holej rury tu nema vyznam nic taketo riesit nakolko urobit prietokovy chladic o potrebnych parametroch nebude ziadna sranda a co horsie z dlhodobeho pohladu by dochdzalo k zanasaniu chladiacich elementov sadzami co by prudko znizovalo ucinnost tohoto chladenie a teda by to bolo po urcitom case k nicomu. to by potom este chcelo nejaky proces citenia napr. vypalovanie... TO je ale desiva predstava - chladic s moznostou vypalovania hahaha :opf?
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod miro22 » 14 Okt 10, 22:49:41

jojovi odkazujem, ze egr a chladenie plynov je vlasne zohrievanie teploty vody pomocou egr. to iste aj riskovi. to co sa tu pise je iba omyl.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod ano-nymous » 15 Okt 10, 0:26:46

dr.risko : Je mi luto, ale nie to proste niesu fakty.
Ohladom teorie sa hadat nebudem, ale prax je proste ina. Otvor si nejake forum zaoberajuce sa tuningom, a docitas sa toho vela o optimalnych rozmeroch vyfukoveho potrubia. A bude to rokmi a desiatkami motorov overena prax. Nie uvaha.

Toto su pipes cca 8000hp dragsteru
Obrázok
Preco maju priemer 7cm a nie 10-15-30cm, ak by to prinieslo vykon navyse? Ved pri drag racingu, je vykon takmer to najdolezitejsie. Proste preto, ze by to ziaden vykon navyse neprinieslo.
A to je rec o motore dosahujucom 1000hp z litru objemu.

A mozem otazocku? Naco je teda extremne narocny software na simulaciu prudenia vo vyfuku a extremne drahe stolice na simulaciu prietoku cez realne komponenty, ked jedine co je treba spravit je placnut tam trubku s 30cm prierezom ?


Vyfuk je komplikovana zalezitost, a nejaka rovnica "vacsi priemer = vacsi vykon" je nezmysel

ano-nymous 


 

Poslaťod dr.risko » 15 Okt 10, 15:21:06

Pekne pekne ale... ja sa tu bavim o uprave serioveho potrubia. To teda idealne navrhnute nikdy nieje. A najskor mi teda vysvetli ako je mozne ze ked das chip na T motor zmerias vykon a pak vyhodis cele vyfukove potrubie a das holu ruru tak preco este narasite P a Mk ? No preto co som tu uz x krat mlel - dynamicke odpory ktore ovplyvnia velkost tlakoveho spadu na turbine a tym padom ucinnost resp. vykon celeho turba!!!!.

poznamky:
1.Mimochodom o 30cm kominovych rurach sa nebavime...
2. No a kedze si tu vytiahol tie motory z dragstrov ... Neviem o tom ze by vobec nejake vyfukove potrubia mali ak nepocitam tie 10cm rurocky ze?
3. Ja mam tiez v robote jednu laboratornu masinku za 250tisic eur na ktorej robim vyskumy a zatial to k nicomu realnemu nevedie - vid tie softy co spominas.

Ja chapem vasu oponenturu ale zatial sa nebavime na rovnakej urovni bohuzial...
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod miro22 » 15 Okt 10, 22:31:07

vsetko zalezi, ze ake parametre chceme od motora. zvody, ci bezvyznamny vyfuk sa robia s urcitymi parametrami. tak napr: ak chcem od 1,2L nejakych 60hp a chcem operacne otacky medzi 2-3 tis, tak zvody budu tenke, asi 2,5cm s urcitou dlzkou(zhruba okolo 20cm), ktora ale ma obmedzenia narocnosti vyroby a prisposobeniu sa katalizatoru. ak by sme chceli otacky podvihnut o napr 1000ot, tak sa vsetko zvedsi. su idealne rozmery na dlzku zvodov, ktoru tu nebudem rozoberat, tam sa motor dostane pri max vykone.. pokial sa jedna o koncovu ruru, ta by fakt bola naj aj 30 cm na priemer, ale kedze auto ma aj urcite vahove a ulozne hranice, je to volovina a dava sa s cim najmensim priemerom, aby nebrzdila plyn, alebo aby nevznikal protitlak, alebo aby bol cim najnizsi. do 600 hp sa dava bezne 100mm rura- 10 cm, ale naj by bola aj 20cm. v zavodoch kde je povolene nemat tu zbytocnu ruru sa to vyvedie cim najkratsou cestou, tak, aby sa jazdec nezadusil vyf plynmi. pri motore su dolezite len zvody a nic po nich. vsetko dalsie je len zbytocne zavazie. chladit vyf plyn je cesta spet, lebo kazdy vyrobca motora sa snazi motor cim najlepsie uchladit a toto by mu sposobilo totalne problemy.. hlavne pri vykonnych motoroch. prinos by to vsak nemalo ziadny, lebo rychlost zvuku pri 700-900 st je ovela lepsia varianta na preplach vo valcoch pri strihu ventilov, ako keby plyny putovali 200km/hod. ten preplach vo valcoch by nebol taky ucinny.. vlasne sa da povedat, ze tato rychlost vdaka teplote plynu 700st(benzin) sa da fantasticky vyuzit pri dobre navrhnutych rozvodovych organoch. :-)

v skratke to mate vysvetlene s praxe. ja sa totiz tymto zivym.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod Alpiners2 » 16 Okt 10, 19:21:07

pekne si to napísal. už sa neviem dočkať na prvý štart tvojej mašiny. tam je výfuková sústava fakt hrdá
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod dr.risko » 17 Okt 10, 1:29:54

miro22 - respect ! Konecne realna reakcia na urovni a v tvojom pripade v poradi dalsia. To sa mi paci.
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod TDI tech » 19 Okt 10, 16:23:10

to dr.risko: To co pises vyssie je sice pekne, ale je to len polovica pravdy. Pripadas mi ako keby si si precital volaku polopravdu od nejakeho borca na internete a stoj co stoj ju presadzujes. Pekne to napisal uzivatel anonymous. Je vidiet ze je to patricne vzdelany clovek a je za nim kopec praxe, kdezto ty len surfujes po internete a teoreizujes s borcami teoretikmy co nikdy nic poriadne nespravili lenbo furt len teoretizovali o nepodstatnych chu... Chod sa 5 rokov ucit na vysoku skolu a tam ti vysvetlia co je to vyfuk. A to mi ver ze z tej matematiky, termodynamiky a aerodinamiky sa poseries. Cau

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod dr.risko » 04 Nov 10, 13:04:50

TDI tech ...
-postav sa do radu... lebo:
1. necitas pozorne teda v preklade ked citas tak nepremyslas.
2. malo vies v preklade mas len nazor.

K tej vysokej skole... Predstav si ze som v poslednom inzinierskom rocniku strojariny a termodynamiku a vzduchotechniku a niekolko matematik (analyza, algebra, grafy a kombinatorika a podobne) uz mam za sebou s vynikajucimmi vysledkami tak aby si sa neposral nahodou ty.
Mrzi ma ze nerozumies ani tomu najjednoduchsiemu co som uz pisal... Dokonca si nepochopil ani ze som sam napisal pochybnosti o funkcii systemu:
1. ucinnost - konstrukcia chladica a jeho priechodnost
2. bezporuchovost - usadzovanie sadzi napr.

Ale na takych ako ty som si uz zvykol takze sa ani necudujem uz... S anonymous si mozes podat ruku lebo tvoja reakcia bola podobna ako jeho - ziadne fakty iba nazor. A obaja mate uchylku k vyfuku... Co ty povies na ten dragster? kde ma vyfuk?

BTW ja to aj tak riesit nejdem... davam NKAT von a keby to bolo v sulade s moralnymi zasadami drbnem tam rovno holu ruru.
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod ano-nymous » 04 Nov 10, 15:40:06

dr.risko : Preco teda neodpovies mirovi22 v com nema pravdu ? On mal k tomu podobne namietky, ako vsetci ostatny.

A nechnevaj sa, ale Ty si nic konkretne tiez nenapisal. Preco to potom cakas od ostatnych ?


Ja som sa uz naucil kedy ma zmysel argumentovat, a kedy nie ... A ked niekto dojde s podobnym postojom ako mas Ty, tak vacsina argumentov je len strata casu. Bez urazky.

ano-nymous 


 

Poslaťod Breznew18 » 05 Nov 10, 7:58:22

naco sa hadat ked sa mozme bit :D
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod dr.risko » 07 Nov 10, 12:59:13

ano-nymous píše:dr.risko : Preco teda neodpovies mirovi22 v com nema pravdu ? On mal k tomu podobne namietky, ako vsetci ostatny.

A nechnevaj sa, ale Ty si nic konkretne tiez nenapisal. Preco to potom cakas od ostatnych ?


Ja som sa uz naucil kedy ma zmysel argumentovat, a kedy nie ... A ked niekto dojde s podobnym postojom ako mas Ty, tak vacsina argumentov je len strata casu. Bez urazky.


A co mu mam na to napisat? Ved som mu napisal "respect" a navyse on sa tym zivi kym ty len na auta cumis. Namietky k tomu moc nemal len napisal ze s cim ma on skusenosti a ako to v reale bezi kym ty pises o 30cm rurach a o vyfukoch na dragstroch ktore ani vyfuk nemaju len kratke zvody - preco to uz vysvetlil Miro22. Takze nic necakam od "ostatnych" ako to pises ty lebo ti "ostatni" taki ako ty toho moc nenapisu ked hovno vedia vsak? Nerozumiem preto ani tomu co chces povedat tym ze si sa naucil kedy ma zmysel argumentovat - snad sa nechces porovnavat s Mirom22 nebud smiesny ved tvoje "argumenty" su vtipne a mas pravdu lebo z tvojej strany su skutocne len strata casu.

Este mi prezrad aky postoj by som ja mal mat k veci aby si sa citil ty dobre? Snad nie anonymny forum styl?
priklad:
A: mam problem nejde mi nastartovat auto.
B: skus skontrolovat baterku.
C: skus pozriet ci mas v nadrzi dost paliva.
B: urcite to tym nebude.
C: drz hubu ty o tom nic nevies.
A: chlapi dik za rady ale daval som tam kluc z ineho sluzobneho auta.

Priklad klasickeho forumoveho mega skillu 80% prispievatelov. Takze ano budeme sa vedeit bavit az ty budes mat (bez urazky) viac v hlave. zatial bye.
Fabia 1,9TDi pd

dr.risko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 141
Registrovaný: 24 Jún 10, 16:06:01

Poslaťod Breznew18 » 08 Nov 10, 9:47:35

risko ten priklad co si uviedol nema chybu :D z chuti som sa zasmial smiech
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod ano-nymous » 08 Nov 10, 10:31:54

mozno by bolo fajn, ak by to tu nejaky moderator trocha premazal.
na osobne utoky a OT tu myslim nieje nikto zvedavy...

ano-nymous 


 

PredchádzajúciĎalší

Späť na Zvyšovanie výkonu VW group

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia

cron