Náporové sanie..

Poslaťod Sinister » 05 Júl 15, 20:59:25

Zdravím všetkých machrov. Mal by som jednu otázočku a dúfam mi tu na nu bude vedieť niekto odpovedať. Má zmysel riešiť náporové sanie na 1.9 TDI?? Ide mi hlavne o to že čidlo teploty nasávaného vzduchu je až za IC, takže ten nápor vzduchu čo privediem do turba je nepodstatný. Skôr otázka znie či sa nejako prejaví teplota za IC keď do turba bude privádzaný chladnejší vzduch... THX :)

Sinister 


 
Príspevky: 12
Registrovaný: 28 Mar 15, 13:27:17

Poslaťod Sinister » 08 Júl 15, 23:44:43

Keďže som sa ku ničomu nedopátral tak som to prosto spravil a odpoviem si sám :)
Áno ma to význam aj u TDI. Teplota za IC klesla aj keď nie nejako markantne ale je nižšia. Keďže je tam lepší nápor vzduchu turbo sa nemusí toľko snažiť aby dosiahlo požadovaný plniaci tlak, čo má za následok skrátenie tkz. turbo diery a s tým je spojený aj nárast krútiaceho momentu "opäť nie nejako markantne ale predsa"
Ďakujem že som si odpovedal a dúfam tým niekomu pomôžem aj do budúcna ak by mal podobnú otázku... úpravam zdar :/up

Sinister 


 
Príspevky: 12
Registrovaný: 28 Mar 15, 13:27:17

Poslaťod janosik93 » 13 Júl 15, 21:49:43

toto , čo si tu napisla, ke kokotina :
turbo sa nemusí toľko snažiť aby dosiahlo požadovaný plniaci tlak, čo má za následok skrátenie tkz. turbo diery a s tým je spojený aj nárast krútiaceho momentu "opäť nie nejako markantne ale predsa"
chladnejši vzduch= viac vzduchu , molekuly su bližšie = lepšie spalovanie = vyšši výkon :grr
velky IC = viac chladnejšieho vzduchu = vyšši výkon :grr
vysoka teplota vzduchu = malo vzduchu a tepleho , skratenie životnosti motora, zvyšena teplota motora = onedlho novy motor :grr

snimač musi byť vždy za IC , meria sa teplota ktora ide do motora

toto je len v kratkosti laicky povedane
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Sinister » 26 Júl 15, 15:10:37

neviem prečo by to mala byť kktina, keďže som napísal iba to čo bolo na aute naozaj spozorované a vo všetkom ostatnom čo si napísal si iba potvrdil moje ďaljšie slová. Uznávam že dôvod prečo je malý nárast krutaku a skrátenie turbo diery može byť iný, ale ak ho vieš kľudne sa podel. Rád sa niečo nové naučím a možno nie len ja. :/up

Sinister 


 
Príspevky: 12
Registrovaný: 28 Mar 15, 13:27:17

Poslaťod janosik93 » 26 Júl 15, 21:28:54

lebo turbo sa netrapi, turbo ide relativne furt rovnako :-)
a chladenie vzduchu pre dturbom vyznam nema. to by si do toho musel zapajať aj kompresor klimatizacie
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Sinister » 28 Júl 15, 11:10:26

dajme tomu že máš pravdu, lebo tvoje vedomosti tu rozhodne spochybnovať nejdem.. Ale ak je to tak, tak ako je možné že mi teplota za IC aj tak klesla o skoro 3-5 stupnov a to auto ozaj gúla trocha lepšie ako som písal... fakty že turbo má okolo stoviek celzia sú mi jasné, ale tiež mi nepríde nemožné že ak do turba privádzaš od naštartovania dlhodobo chladnejší vzduch ako tomu bolo pred tým že sa to nemôže prejaviť na celkovej teplote jak intake tak samotného turba...

Sinister 


 
Príspevky: 12
Registrovaný: 28 Mar 15, 13:27:17

Poslaťod janosik93 » 28 Júl 15, 11:57:32

rturbo nešetriš, lebo IC je až za nim.turbu to je relativne fuk tých par stupňov. kruti sa stale rovnako :grr .. ak upraviš napor, samozrejme teplota ide dole . normalny jav... a ak odpojiš EGR bude ešte kusok nižšia teplota. ak do zadu vyrežeš dieru a daš tam mriežku, ešte znižiš teplotu
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Sinister » 28 Júl 15, 12:17:26

o šetrenie turba mi vôbec nejde ale hlavne o to dať dolu teplotu čo najviac bez toho aby som vymienal IC zatial... no a keďže z toho čo si napísal už mám všetko tak som so znožovaním najskôr skončil dokým nepojde druhý cooler..jedine že by som hodil další vetrák priamo na IC ale do takej šmeliny sa mi moc nechce púšťať :D

Sinister 


 
Príspevky: 12
Registrovaný: 28 Mar 15, 13:27:17

Poslaťod janosik93 » 28 Júl 15, 12:40:02

v tej rýchlosti už ventilator nieje potrebný . len kym auto stoji
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod jojomix » 09 Máj 16, 13:48:08

vidiet ze chlapci sa vyznate :)

jojomix 


 
Príspevky: 51
Registrovaný: 05 Dec 14, 9:38:46


Späť na Zvyšovanie výkonu VW group

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron