Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

Poslaťod mako » 05 Aug 12, 22:06:50

Čaute. Som majitelom Bravy 1.9 JTD 77kW. Je to vydarene avetko a až na maličkosti spôsobene vekom bez problémov. Ale teraz pri navrate z dovolenky V HR mi motor po vytočeni na cca 4500 stratil ťah, rozsvietila sa kontrolka vstrek a mašina šla do nudzaku. Nepomohlo ani vypnutie motora a opatovný štart ani reset odpojenim akumulatora. Zvláštne je ale že kým nie je motor zohriaty na pracovnú teplotu ide normálne. Ale po zohriatí na 1/2 na ukazovateli teploty stáči na pár sekund vytočiť motor nad 3500 otáčok a okamžite stratí vykon a rozsvieti sa kontrolka vstrek a hodí do nudzaku. Viac ako 3000 ot neda ani z kopca. Motor to jednoducho zabrzdí. Ale po cca 20 minutách jazdy pri otáčkach do 2000 kontrolka zhasne a až do nasledovného vytočenia nad 3000 ide normálne. Potom znova núdzak. Pred dovolenkou som v rámci prípravy robil nasledovné : Vymena oleja, všetkych filtrov, vyčistenie nádrže aj čerpadla v nádrži, vyčistenie a rozhýbanie EGR, vyčistenie sania a čidla tlaku na saní a mal som demontované turbo kde som rozhýbaval klapku obtoku a menil tu hadičku čo vedie podtlak k tomu plechovému podtlakovemu čudu čo riadi obtok. Motor má vyborné štarty aj pri - 30°C , ma pravidelný volnobeh, nežerie olej, nedymí a na emisnej vyšli hodnoty pod limitom. Prosím o radu. Navštívil som aj diagnostiku ale žiadnu chybu vraj načítanu nemám. Takže radte odkial začať. Dík.

mako 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Aug 12, 16:37:22
Bydlisko: Námestovo

Poslaťod autickar21 » 06 Aug 12, 6:55:41

Urcite nejaka chyba bola zapisana. Este som nevidle JTD ktor eby nemalo po tolkych rokoch aspon chybu EGR a spinaca spojkoveho pedalu. Napada ma snimac kluky, cca 25e a uz potom ostava problem s palivovou sustavou.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod mako » 06 Aug 12, 10:41:17

Bol som na dalšej diagnostike. Chyby- snímač otáčok kluky a plniaci tlak. Ale prednedávnom som mal problém s privodom podtlaku na EGR ale ten je už odstráneny takze chyba mohla byť zapísana dávnejšie. Mechanik teraz nemal čas ale poobede pojdeme na live záznam za jazdy, ako sa prejaví chyba na živo. Tak som zvedavý.

mako 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Aug 12, 16:37:22
Bydlisko: Námestovo

Poslaťod bjukemen » 06 Aug 12, 19:59:04

..egr na tomto motore je fuk ci je dobry alebo zly koli nemu nepadne do nudzoveho aj ked diag stale hlasi chybu..

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mako » 06 Aug 12, 22:30:45

No vylúčili sme snímač otáčok kluky. Chybu načítalo ked som čistil konektor a bol rozpojený. Zato zakaždym ked motor šiel do nudzaku a to sa dnes podarilo počas live zaznamu na ecu scane 5x- vyhodilo chybu plniyci tlak. Maximálna namerana hodnota 1400. Takže ???? Turbo? Alebo je ešte iná možnosť ?

mako 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Aug 12, 16:37:22
Bydlisko: Námestovo

Poslaťod bjukemen » 07 Aug 12, 0:28:26

.. 1400.?.. kazdopadne je to zle aj ked je v tom zapocitany atm. tlak a aj bez neho to je zase vela..nefuci niekde nejaka hadica.?..bo az nie tak ostal zaseknuty resp. pootvoreny WG na turbe alebo zadochlo

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mako » 07 Aug 12, 6:20:47

Idem ešte skusiť druhy EGR a druhe čidlo tlaku na sani. Hadice aj intercooler chladič sme včera podrobne pozreli. Sú v poriadku. Takže turbo dole ?

mako 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Aug 12, 16:37:22
Bydlisko: Námestovo

Poslaťod Breznew18 » 07 Aug 12, 7:21:44

podla mna keby turbo klaklo muselo by zajivat alebo nejake ine nepekne zvuky hlasajuce koniec
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod autickar21 » 07 Aug 12, 7:44:34

EGR zaslep, vylucis jednu chybu. Pokial ukazuje pri vypnutom motore cidlo tlaku dobry tlak, cize atmosfericky, pravdepodobne mu nic nebude. Typol by som to na to turbo, jeho obtok.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod sikin1987 » 07 Aug 12, 22:30:16

mako mysli tlak cerpadla tak to psal na bravo foru teda. je mi divne,ze to haze do nouzaku vetsinou kdyz jde tlak na 1400,tak to zdechne

sikin1987 


 
Príspevky: 239
Registrovaný: 14 Aug 11, 16:08:01

Poslaťod mako » 09 Aug 12, 19:16:34

Hovoril som o plniacom tlaku turba. Zavadu som odhalil. Vnutri v EGR ventile (podtlakovom JTD 105) muselo niečo odisť. Mal som EGR pozicany a ten som nemal šancu maličkom cez otvor odspodu za ten ventil stlačiť.Ale ked som ustami imitoval podtlak otvoril sa. Musel som ale cucat poriadne. Môj ide celkom lahko.Aj ustami aj malíčkom len jemne zatlačim a ventil otvorim. Takže ked v hadiciach bol tlak 1400 jednoducho ten piestik podfuklo a tlak zo sania šiel cez EGR do vyfuku. Cidli tlaku na sani zaznamenalo problem a dalo nudzovy rezim. Cize EGR fungoval opačne. Tak som ho zaslepil a mašinka slape jak hodinky. Teraz riešim nehat zaslepene alebo novy EGR. Zda sa ze motor lepsie taha v otackach nad 3000. Ale trošku viac huli ako predtym.

mako 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Aug 12, 16:37:22
Bydlisko: Námestovo

Poslaťod mako » 12 Aug 12, 8:17:39

Už mam bez EGR nabehnute 400 km a žiadny problém. Dokonca sa mi zda ze motor je pružnejší a hlavne medzi 2000 - 3000 otáčok živší. Ktovie ako dlhu ten sráč (EGR) nefungoval ako mal.

mako 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Aug 12, 16:37:22
Bydlisko: Námestovo

Poslaťod autickar21 » 12 Aug 12, 8:33:41

Egr nepotrebujes, moj odpociva v skrini, tak isto ako Kat.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom


Späť na Údržba a technické problémy Fiat

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron