Stránka 1 z 1

Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 05 Aug 12, 22:06:50
od mako
Čaute. Som majitelom Bravy 1.9 JTD 77kW. Je to vydarene avetko a až na maličkosti spôsobene vekom bez problémov. Ale teraz pri navrate z dovolenky V HR mi motor po vytočeni na cca 4500 stratil ťah, rozsvietila sa kontrolka vstrek a mašina šla do nudzaku. Nepomohlo ani vypnutie motora a opatovný štart ani reset odpojenim akumulatora. Zvláštne je ale že kým nie je motor zohriaty na pracovnú teplotu ide normálne. Ale po zohriatí na 1/2 na ukazovateli teploty stáči na pár sekund vytočiť motor nad 3500 otáčok a okamžite stratí vykon a rozsvieti sa kontrolka vstrek a hodí do nudzaku. Viac ako 3000 ot neda ani z kopca. Motor to jednoducho zabrzdí. Ale po cca 20 minutách jazdy pri otáčkach do 2000 kontrolka zhasne a až do nasledovného vytočenia nad 3000 ide normálne. Potom znova núdzak. Pred dovolenkou som v rámci prípravy robil nasledovné : Vymena oleja, všetkych filtrov, vyčistenie nádrže aj čerpadla v nádrži, vyčistenie a rozhýbanie EGR, vyčistenie sania a čidla tlaku na saní a mal som demontované turbo kde som rozhýbaval klapku obtoku a menil tu hadičku čo vedie podtlak k tomu plechovému podtlakovemu čudu čo riadi obtok. Motor má vyborné štarty aj pri - 30°C , ma pravidelný volnobeh, nežerie olej, nedymí a na emisnej vyšli hodnoty pod limitom. Prosím o radu. Navštívil som aj diagnostiku ale žiadnu chybu vraj načítanu nemám. Takže radte odkial začať. Dík.

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 06 Aug 12, 6:55:41
od autickar21
Urcite nejaka chyba bola zapisana. Este som nevidle JTD ktor eby nemalo po tolkych rokoch aspon chybu EGR a spinaca spojkoveho pedalu. Napada ma snimac kluky, cca 25e a uz potom ostava problem s palivovou sustavou.

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 06 Aug 12, 10:41:17
od mako
Bol som na dalšej diagnostike. Chyby- snímač otáčok kluky a plniaci tlak. Ale prednedávnom som mal problém s privodom podtlaku na EGR ale ten je už odstráneny takze chyba mohla byť zapísana dávnejšie. Mechanik teraz nemal čas ale poobede pojdeme na live záznam za jazdy, ako sa prejaví chyba na živo. Tak som zvedavý.

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 06 Aug 12, 19:59:04
od bjukemen
..egr na tomto motore je fuk ci je dobry alebo zly koli nemu nepadne do nudzoveho aj ked diag stale hlasi chybu..

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 06 Aug 12, 22:30:45
od mako
No vylúčili sme snímač otáčok kluky. Chybu načítalo ked som čistil konektor a bol rozpojený. Zato zakaždym ked motor šiel do nudzaku a to sa dnes podarilo počas live zaznamu na ecu scane 5x- vyhodilo chybu plniyci tlak. Maximálna namerana hodnota 1400. Takže ???? Turbo? Alebo je ešte iná možnosť ?

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 07 Aug 12, 0:28:26
od bjukemen
.. 1400.?.. kazdopadne je to zle aj ked je v tom zapocitany atm. tlak a aj bez neho to je zase vela..nefuci niekde nejaka hadica.?..bo az nie tak ostal zaseknuty resp. pootvoreny WG na turbe alebo zadochlo

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 07 Aug 12, 6:20:47
od mako
Idem ešte skusiť druhy EGR a druhe čidlo tlaku na sani. Hadice aj intercooler chladič sme včera podrobne pozreli. Sú v poriadku. Takže turbo dole ?

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 07 Aug 12, 7:21:44
od Breznew18
podla mna keby turbo klaklo muselo by zajivat alebo nejake ine nepekne zvuky hlasajuce koniec

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 07 Aug 12, 7:44:34
od autickar21
EGR zaslep, vylucis jednu chybu. Pokial ukazuje pri vypnutom motore cidlo tlaku dobry tlak, cize atmosfericky, pravdepodobne mu nic nebude. Typol by som to na to turbo, jeho obtok.

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 07 Aug 12, 22:30:16
od sikin1987
mako mysli tlak cerpadla tak to psal na bravo foru teda. je mi divne,ze to haze do nouzaku vetsinou kdyz jde tlak na 1400,tak to zdechne

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 09 Aug 12, 19:16:34
od mako
Hovoril som o plniacom tlaku turba. Zavadu som odhalil. Vnutri v EGR ventile (podtlakovom JTD 105) muselo niečo odisť. Mal som EGR pozicany a ten som nemal šancu maličkom cez otvor odspodu za ten ventil stlačiť.Ale ked som ustami imitoval podtlak otvoril sa. Musel som ale cucat poriadne. Môj ide celkom lahko.Aj ustami aj malíčkom len jemne zatlačim a ventil otvorim. Takže ked v hadiciach bol tlak 1400 jednoducho ten piestik podfuklo a tlak zo sania šiel cez EGR do vyfuku. Cidli tlaku na sani zaznamenalo problem a dalo nudzovy rezim. Cize EGR fungoval opačne. Tak som ho zaslepil a mašinka slape jak hodinky. Teraz riešim nehat zaslepene alebo novy EGR. Zda sa ze motor lepsie taha v otackach nad 3000. Ale trošku viac huli ako predtym.

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 12 Aug 12, 8:17:39
od mako
Už mam bez EGR nabehnute 400 km a žiadny problém. Dokonca sa mi zda ze motor je pružnejší a hlavne medzi 2000 - 3000 otáčok živší. Ktovie ako dlhu ten sráč (EGR) nefungoval ako mal.

Re: Nudzový režim Brava 1,9 JTD .... Prosím o radu.

PoslaťNapísal: 12 Aug 12, 8:33:41
od autickar21
Egr nepotrebujes, moj odpociva v skrini, tak isto ako Kat.