Alfa 159 1.9JTDm 110kW prevodovka/ spojka problem

Poslaťod lukki » 10 Jan 13, 18:55:16

Caute chlapi...
Mam alfu 159 1.9JTDm 110kW, r.v. 2007, 95000km a zbadal som nasledovny problem...
pri studenom starte (po celej noci, resp. dni v praci) sa mi na studenom volnobehu ozyva nejaky cudny pazvuk (taky nepravidelny, akoby kovovy klepot). Ked stlacim spojku (ze sa prevodovka odpoji), tak prestane, tak isto ked na studenom volnobehu (spojka hore) pridam otacky co i len o 100 (na tych 900 - 1000) tak to tiez uplne prestane. mozno po kilometri jazdy sa to ukludni a uz to nei je pocut vobec, az do dalsieho studeneho startu. Spojka zabera pekne, nie je citit ziadne sklbanie, kopance do spojky, ci nejake vibracie a to ani na studenom motore, ked to klepoce, nie je citit do spojkoveho pedala nic, ani do rychlostnej paky...tak isto aj na volnobehu, ked dam spojku do zaberu (bez plynu), tak auto sa pohyna bez nejakych vibracii alebo kopancov do spojky bez zvukoveho prejavu...Plny plyn na 5stupni od 1500 do 3500ot je uplne plynuly, bez pazvukov ci akehosi chvenia.

Dnes rano som postrehol, ze mi to tiez cvaka, ked sa spojka dostava cez bod zaberu (do zaberu)....za zimneho (LADOVEHO) motora, co necvaka vobec...postrehol som to po prejdeni 31km, ked som siel pomalinky na parkovisko a vyhodil som do neutralu, nie je to nejake hlasne, ale je to pocut...neviem, ci je to vlastnost tychto spojok
Znamy - mechanik mi povedal, ze to s najvacsou pravdepodobnostou bude chytena prevodovka - resp nejaka vola v nej...moze to byt? inac repas prevodovky je dost mastna zalezitost...
Cez vikend sa chystam vymenit olej v motore aj v prevodovke...do motora aj do prevodovky najelem origo SELENIU WR 5W30 a TUTELA MATRYX d
Pripajam aj video z dneska pred ochodom z prace

http://www.youtube.com/watch?v=WDqsXdLd ... e=youtu.be

Dakujem Vam za rady ci postrehy

EDIT: prosim admina o presun do temy ALFA ROMEO, nejak som zle klikol :D

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod DaNn » 10 Jan 13, 19:59:55

Pravdepodobne spojkove lozisko... Mal som podobny problem na svojom aute... Ked sa auto zohrialo tak uz nehrcalo.. :EEE

DaNn 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 129
Registrovaný: 23 Aug 11, 10:58:50

Poslaťod lukki » 10 Jan 13, 20:30:42

hmmm...a nemyslis, ze by to robilo aj pri zatazi ??? nejaky pazvuk ? ja len sa pohnem len na spojke, bez pridania plynu aj na studeno, ze dam spojku do zaberu, tak to nevydava ziadny zvuk...ide to normalne...jedine, ked auto stoji na zimnom volnobehu...

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod autickar21 » 10 Jan 13, 22:08:18

Je zima, vydrz do jari alebo leta. Ked to nebude robit, tak plany polach... Cez zimu je vsteko stiahnute, Moze sa prejavovat len anomalia v kove vzhladom k opotrebeniu. takto to este moze fungovat 100000km.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod lukki » 10 Jan 13, 22:34:35

No ono...napr...teraz mi auto stalo pred domom asi od 16:30, je pravda, ze vonku nie je zima teraz (-1,5°C) ale napr...teraz, ked som nastartoval, tak to nerobilo vobec...takze neviem, co a cim to moze byt...kazdopadne cez vikend teraz menim motorovy a prevodovy olej, lebo teraz mu nejaky slavny mechanik nalial SHELL HELIX HX7, ktory nesplna ani normu C, pre motory s FAP...sam majitel mi povedal, ze ked ten olej vymenil, ze auto ide o poznanie hlucnejsie, ako to bolo predtym...je tam uz pomaly 6000km, tak s helixom vonku...
kupil som origo seleniu WR 5W30 a do prevodovky dopotuceny TUTELA MATRYX...tak uvidime, co to spravi s tym
Kazdopadne mam strach, aby nebola rozsypana prevodovka, alebo nejake loziska v nej...mozno je to aj zotrvak, ale pri 95000km by este dodrbany byt nemal...ale zas, ktovie, ako s tym jazdili predtym...ojazdene auto, to je stale hop alebo trop :D
ale...pravdupovediac, pri jazde a pohynani sa nie je citit absolutne nic...ziadne chvenie ani vibracie...a to ani pri prudkom zrychleni a pod...

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod Tomasito156 » 11 Jan 13, 10:09:22

pri takomto kilometrovom najazde neexistuje aby bolo nieco na p..u s prevodovkou,a popravde ani so spojkou,.....za normalnych okolnosti urcite nie.Najskor by som tipoval na vytlacne lozisko,ale stale my tam nehraju tie zazracne kilometre.
A ten mechanik co tam dal ten olej musi byt riadne dementny alebo by nemal inym opravovat auta,taku p...vinu dat do auta s DPF,potom nech sa ludia nestazuju,ze im auto hadze do nudzaku a furt to chce regenerovat DPF a pridu nato,ze je cely DPF uz na tom inom svete.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 20V Jtdm

Tomasito156 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 128
Registrovaný: 29 Okt 10, 9:27:05

Poslaťod lukki » 11 Jan 13, 10:34:34

tak kilometre, no... isty si byt nermozeme nikdy :D ale mam aj holandsku servisku po 72 000km 9/2011 je posledna prehliadka...tak v tom budem pokracovat... :)

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod Torgan » 14 Jan 13, 11:09:32

znie to ako prevodovka, ale treba pockat do leta ako chalani pisu.
A co sa tyka km pridu mi nerealne, lepsie by bolo napichnut na diagnostiku a skontrolovat, odkial si?
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,4 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, zatial este nedoladeny soft. Stary soft BH motor

Torgan 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 27 Nov 10, 15:41:35
Bydlisko: Senica

Poslaťod lukki » 14 Jan 13, 18:53:21

No ja som zo Štrby pri poprade...znamy zasa tvrdi, ze to je zotrvak :D
pri pusteni spojky za tepla na volnobehu je pocut, ako spojka "cvakne"...ked som bol pod autom, je to akoby som nejakym drotom buchol po zeleze...ked vypnem motor s pustenou spojkou, tak zaklepe...ked mam spojku stlacenu, tak vypne tisko, takmer bez vibracie
neviem, co to moze byt...dufam, ze "len" ten zotrvak...

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod Torgan » 16 Jan 13, 0:01:47

Praveze pri tych km co udavas by mal byt v pohode. Len je otazne ci tam nemas o 100t viac
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,4 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, zatial este nedoladeny soft. Stary soft BH motor

Torgan 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 27 Nov 10, 15:41:35
Bydlisko: Senica

Poslaťod lukki » 05 Feb 13, 22:40:45

mal by byt vpohode...ale neviem, aky debil to mal predo mnou a ako s tym jazdil...ak s tym jazdil ako magor, hadzal tam kvalty ako besny, trhal s tym, tak moze byt aj prevodovka rozmrdkana...
kadopadne som bol s tym vo fiate...a povedali mi, nech sa na to vysriem, ze to nie je na zavadu a ze proste...pokym sa nic nezhorsi mam jazdit a hotovo...na examineri ukazalo km tak, ako su na palubaku
ked nieco pride, nejake zhorsenie radenia alebo hluku ci vibracii...tak poriesime

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod Torgan » 06 Feb 13, 0:08:12

Presne tak, pokym to nieje horzne ze nejdu radit rychlosti alebo prevodovka nehuci za jazdy tak by som to neriesil a radsej siel na pivo .) :kk/
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,4 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, zatial este nedoladeny soft. Stary soft BH motor

Torgan 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 27 Nov 10, 15:41:35
Bydlisko: Senica

Poslaťod lukki » 09 Mar 13, 20:30:36

Tak, borci, je to rozobrate a vysledok asi takyto...
http://www.youtube.com/watch?v=vpHJ_PF4Vms
http://www.youtube.com/watch?v=mTtGuXEJ_9o
http://www.youtube.com/watch?v=FpU4rpDfwtM

je ta prevodovka OK?? ta vola na hriadeli?
ono to poslednu dobu bolo take zvlastne, lebo auto mi islo raz dobre, tichucko, bez vibracii, cvakanie pri zabere spojky bolo nepocutelne, ale ked to cvakalo poriadne, tak auto bolo akoby rozvibrovane, proste bol citit rozdiel v chode auta...aj poslednu dobu, ked mi to tam pri zabere spojky poriadne cvakalo, tak ked som vytocil na 2ku dajme tomu na 2700ot a chcel som dat trojku, tak tam vosla tak tazsie (ale nie cez zuby) proste tazsie a vtedy ten zaber cvakol poriadne...

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Poslaťod Tomasito156 » 09 Mar 13, 22:46:11

no ta dvojhmota moc Ok nie je kedze pre tento typ dvojhmoty predpisuje vyrobca LUK axialnu volu max 1,6mm,radialnu max 9stupnov tj 3zuby.Cislo dielu tam ma byt 55192449 alebo 55231671.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 20V Jtdm

Tomasito156 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 128
Registrovaný: 29 Okt 10, 9:27:05

Poslaťod lukki » 09 Mar 13, 22:59:29

Jasne, ze nie je OK :) ved je vylietana ako prasa ;)
tak isto lamela je uplne v prdeli, volu ma extremnu na oske a je zdreta skoro uz na nit-y.
Takze mam objednanu komplet sadu so zotrvakom a vytlacnym loziskom, vymenime, poskladame a uvidi sa, ako to bude chodit...

lukki 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 25 Apr 12, 17:31:29

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy Fiat

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron