Davam sem maly navod ako si mozno doma pretesnit, pripadne opravit cerpadlo Bosch CP1, ktore je pouzite v 1,9 jtd a 2,4 jtd unijet motoroch.
Pokial viem, tak tieto cerpadla, az na to ze obcas tecu, niesu poruchove. Samozrejme pokial sa to neprehana s tlakom v raily, tankuje sa kvalitna nafta a davaju sa aditiva. No a v mojom pripade to bola necistota, ktora sa dostala do cerpadla a zasekla sa v spatnom ventile v rozdelovacej hlave (cislo 11 na rozkrese), tym padom slo cerpadlo len na 2 vetvy, kolisal tlak v raily a pri prudkom pridani vypinalo motor.
Takze, snad najzabavnejsia cast na tom vsetkom je demontaz z auta. Znamena to zhodit rozvody, zhodit remenicu z cerpadla, odpojit privod nafty, prepad a trubku do railu, odpojit konektor drv a vybrat trubky do vstrekov pre 1. a 2. valec. Potom este odkrutit 3 sroby, ktore drzia cerpadlo a su neuveritelne krasne pristupne
a vymanevrovat cerpadlo von.
Pri rozoberani cerpadla treba ako prve dat dole hlavy (801) z jednotlivych cipov cerpadla, treba na to zverak a ozaj kvalitny torx, sroby (18) su poriadne dotiahnute, vybratie v nich je male a lahko sa ztrhne. Cerpadlo do zveraka (v rukach sa to udrzat neda), po kazdej srobe poriadne pobuchat a opatrne povolit. Ked su sroby von, mozme zlozit hlavu (801), vybrat piestik (4), rozdelovaciu hlavu (11), prepoj (8) a vsetky tesenia. Hlavne si poriadne pozrite ako bolo otocene tesnenie (16) aby ste ho nedali naopak.
Ked su dole vsetky 3 hlavy mozme vybrat vacku. Treba odkrutit 3 torxy (28), dat dole kryt (800), ide to dost blbo, a navyse z cerpadla vyleti strunka (20) a ventil (26) a vybrat vacku.
Tym by sme mali cerpadlo rozobrate, treba skontrolovat stav klznych lozisk, piestikov, vacky, vymenit tesnenia (ja som menil komplet vsetky, nie je to moc drahe) a sroby (18).
Postup skladania je presne opacny ako postup rozoberania, to znamena zalozit strunku (20), ventil (28), vacku, kryt (800) a potom postupne jednotlive hlavy. A je dobre zobrat si nadobu s cistou naftou a kazdy diel pred montazou umyt, aby sa dnu nedostali necistoty. Este by som upozornil na tesnenia (14), velmi lahko sa pri montazi cviknu, tak pozor na ne.
Rozkres cerpadla:
Orientacne foto, ako to vyzera rozobrate, viac som toho nenafotil:
No a pokial by niekto potreboval, diely do cerpadla viem zabezpecit.