Oprava cerpadla Bosch CP1

Poslaťod duri013 » 03 Júl 10, 19:31:00

Davam sem maly navod ako si mozno doma pretesnit, pripadne opravit cerpadlo Bosch CP1, ktore je pouzite v 1,9 jtd a 2,4 jtd unijet motoroch.
Pokial viem, tak tieto cerpadla, az na to ze obcas tecu, niesu poruchove. Samozrejme pokial sa to neprehana s tlakom v raily, tankuje sa kvalitna nafta a davaju sa aditiva. No a v mojom pripade to bola necistota, ktora sa dostala do cerpadla a zasekla sa v spatnom ventile v rozdelovacej hlave (cislo 11 na rozkrese), tym padom slo cerpadlo len na 2 vetvy, kolisal tlak v raily a pri prudkom pridani vypinalo motor.

Takze, snad najzabavnejsia cast na tom vsetkom je demontaz z auta. Znamena to zhodit rozvody, zhodit remenicu z cerpadla, odpojit privod nafty, prepad a trubku do railu, odpojit konektor drv a vybrat trubky do vstrekov pre 1. a 2. valec. Potom este odkrutit 3 sroby, ktore drzia cerpadlo a su neuveritelne krasne pristupne :nnnn a vymanevrovat cerpadlo von.

Pri rozoberani cerpadla treba ako prve dat dole hlavy (801) z jednotlivych cipov cerpadla, treba na to zverak a ozaj kvalitny torx, sroby (18) su poriadne dotiahnute, vybratie v nich je male a lahko sa ztrhne. Cerpadlo do zveraka (v rukach sa to udrzat neda), po kazdej srobe poriadne pobuchat a opatrne povolit. Ked su sroby von, mozme zlozit hlavu (801), vybrat piestik (4), rozdelovaciu hlavu (11), prepoj (8) a vsetky tesenia. Hlavne si poriadne pozrite ako bolo otocene tesnenie (16) aby ste ho nedali naopak.

Ked su dole vsetky 3 hlavy mozme vybrat vacku. Treba odkrutit 3 torxy (28), dat dole kryt (800), ide to dost blbo, a navyse z cerpadla vyleti strunka (20) a ventil (26) a vybrat vacku.

Tym by sme mali cerpadlo rozobrate, treba skontrolovat stav klznych lozisk, piestikov, vacky, vymenit tesnenia (ja som menil komplet vsetky, nie je to moc drahe) a sroby (18).

Postup skladania je presne opacny ako postup rozoberania, to znamena zalozit strunku (20), ventil (28), vacku, kryt (800) a potom postupne jednotlive hlavy. A je dobre zobrat si nadobu s cistou naftou a kazdy diel pred montazou umyt, aby sa dnu nedostali necistoty. Este by som upozornil na tesnenia (14), velmi lahko sa pri montazi cviknu, tak pozor na ne.

Rozkres cerpadla:
Obrázok

Orientacne foto, ako to vyzera rozobrate, viac som toho nenafotil:
Obrázok

Obrázok

No a pokial by niekto potreboval, diely do cerpadla viem zabezpecit.
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod Breznew18 » 05 Júl 10, 9:26:39

taketo cerpadlo by malo byt aj v alfe 1,9 jtd ci nie?
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod patrik_B » 05 Júl 10, 14:01:03

Chcem sa opytat , ci je mozne , aby toto cerpadlo vydavalo rozne pazvuky , bo mne obcas zacne skripat a piskat a podla zdroja zvuku mi to pripada , ze to robi prave toto cerpadlo ...http://www.youtube.com/user/bartovjc47# ... I1yFTMUpZg - toto mi robilo davnejsie a teraz to obcas robi znova ...

patrik_B 


 
Príspevky: 3
Registrovaný: 01 Júl 10, 3:15:52

Poslaťod Alpiners2 » 05 Júl 10, 16:23:29

to ti škripoce niektorá kladka. keby tak škrípalo čerpadlo tak ani nenaštartuješ ;)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod patrik_B » 06 Júl 10, 0:35:32

Je to zvuk jak keby bol nejaky srob hodeny v motore :D Robi to obcas ... posledne mesiace to vobec nerobilo ... Najviac to skripotalo ked som bol na 3 dni vo Viedni ... to bola hanba :D Proste v lepsi cas to ani nemohlo robit :D

patrik_B 


 
Príspevky: 3
Registrovaný: 01 Júl 10, 3:15:52

Poslaťod duri013 » 06 Júl 10, 18:50:12

skus zhodit drazkovany remen, ci to bude piskat, ak ano treba skontrolovat kladky na rozvodoch, cerpadlo to nebude.
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod karol » 06 Júl 10, 20:34:18

nieco podobne sme davnejsie riesili na mazde, akurat ze to robilo za jazdy. po dlhej maturite nakoniec to robilo gufero poloosi v prevodovke. tiez sa skor priklanam k tym kladkam, zhod remen ako bolo povedane a nastartuj a postupne vyraduj. ine asi nezostava
alfa romeo 156 2,4JTD seria 100kW nove vstreky,cerpadlo, EGR -vaha OFF, kat OFF posledne meranie 186ps 406Nm

karol 


 
Príspevky: 109
Registrovaný: 14 Jún 10, 20:13:02
Bydlisko: jelka

Poslaťod autickar21 » 06 Júl 10, 21:03:52

Taky zvuk robi aj vylietana remenica na kluke. Rozbija napinak remena a potom piskoce.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod patrik_B » 06 Júl 10, 23:33:15

Remenica bola teraz menena , tym to nebude .... ten zvuk ide vyslovene zhora .... a je dost pravdepodobne , ze to robi kladka alternatora ... ta je najviac podozriva ... ked som ju pootacal bez remena tak trosku skripala ... skusal som WD atd ...ale to nepomohlo ...a potom to ajtak po case prestalo ... ach .. FIAT :D

patrik_B 


 
Príspevky: 3
Registrovaný: 01 Júl 10, 3:15:52

Poslaťod duri013 » 09 Júl 10, 16:44:42

uz si to skusil nastartovat bez drazkovaneho remena?
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod autickar21 » 10 Júl 10, 12:34:19

Na alternatore je v remenici tzv. predstihova spojka. Budes ju mat v p... Mna to caka tiez. cez zimu za studena obcas piskne remen na nej. A kedze je to velmi chutna robota, but demontovat poloos a vybrat alternator tade, alebo by to malo ist poza motor, ked sa tam pozhadzuje mierka oleja, olejovy vyparnik...

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod JTDchip » 05 Dec 10, 16:38:59

Protoze mam problemy se startem kdyz je teplota pod -3 tak me zaujalo tohle:
frinta:
jelikož pracuju v jednom Fiat servisu přidám své postřehy s problémy se špatnými starty v zimě,předem říkám,že v 90% se jedná o problém vysokotlakého čerpadla-které nedodává zejména při nižších teplotách dostatečný tlak,a je třeba ho nechat přetěsnit.
pokud přijdete do Fiat servisu,tak praxe je taková,že vás nejdřív nechají vyměnit komplet vstřiky s povídačkama o nekvalitní naftě v ČR,oni pak nový vstřiky který téměř nepropouštějí do přepadu zajistí po dobu cca 1roku bezproblémové starty,ale potom čerpadlo začíná dodávat ještě menší tlak a při další návštěvě v servisu už vám vymění právě to čerpadlo.
Problém se projevuje tak,že při nižších teplotách se vždy u prvního startu točí hodně dlouho startérem a někdy i až na poněkolikátý pokus se podaří nastartovat,pokud ale pak zahřáté auto stojí v mrazu jen cca 2-4hod.,tak následující start je bezproblémový stejně jako u teplého motoru,ale pokud tam auto stojí déle ,tak opět špatně startuje.Pokud vám tedy auto startuje tímto způsobem,řešte vysokotlaký čerpadlo.Vstřikovače u JTD vydrží hodně,jak je všeobecně známo, stejně jako dvouhmoťáky oproti ostatním značkám jako je VW,FORD,PSA,RENAULT.
Pravidelně k nám jezdí do servisu služební Multipla JTD a má najeto 325tkm s origo vstřikovači,dvouhmotou,spojkou i čerpadlem ale je to taky trochu o údržbě a zacházení.

Tohle je presne muj pripad. Vim ze v servise stoji repas cerpadla nebo jen pretesneni nevim cemu rikaji repas asi 3200 kc
Tazi se teda jestli by to dokazal nekdo udelat za lepsi penize a jestli souhlasite s tim co je napsano UP.

JTDchip 


 
Príspevky: 165
Registrovaný: 12 Okt 10, 16:25:27
Bydlisko: Zlín -ČR

Poslaťod Alpiners2 » 06 Dec 10, 8:53:11

nuž neviem či sa ti do toho bude niekto púšťať za menší peniaz, zas tak jednoduché to nieje rozobrať a poskladať aby to aj pekne fungovalo :roll:
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod JTDchip » 06 Dec 10, 13:43:13

Alpiners2 píše:nuž neviem či sa ti do toho bude niekto púšťať za menší peniaz, zas tak jednoduché to nieje rozobrať a poskladať aby to aj pekne fungovalo :roll:

Jo ja bych se do toho nepustil ani zahovno. Ale zajimalo by me kde nakupuji tihle kutilove ty ND na tyhle komponenty. Treba ten medeny krouzek na vstrik ten se da koupit vpohode,ale co spicka?
Co tesneni DRV?Co sada tesneni tohodle cerpadla? Kdyz se zeptam v BOSHY tak me poslou do prdele. Taky sem cetl,ze SARKAN psla na marea foru,ze DRV se da koupit vymennym zpusobem kolo 1000 kc.
Pry se vyrabi v Jihlave,ale kd eje o tom nejaka zminka? Skoro se neda nikde sehnat ani ja ho nesezenu za pekny penize a to dokazu sehnat veci se slevou az 60%

JTDchip 


 
Príspevky: 165
Registrovaný: 12 Okt 10, 16:25:27
Bydlisko: Zlín -ČR

Poslaťod Alpiners2 » 06 Dec 10, 13:50:12

napíš autorovi témy durimu013, potrebné veci vie zohnať
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy Fiat

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron