P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction - VYRIEŠENÉ !
Napísal: 18 Apr 11, 17:22:38
DOPLNENÉ 26.04.2011 :
Povodne bola tema ohladom tlaku paliva , konecne som to vyriesil (vdaka Alpiners-ovi za tip tak tu to nejako zhrniem , snad to pomoze niekomu :
Auto :
AR 156 , 2.4 JTD , 100 kW
Chyba :
P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction (podla FiatECUScan)
P0215 - Fuel Pump Circuit (podla AlfaDiag 3.3)
Prejavy :
Zacalo to tak ,ze nad cca 3000 ot./min. to prestalo tahat a nad 4000 ot. som sa uz nedostal. Okolo tych 3000 ot. to aj zacalo vibrovat s autom (som prekvapeny ,ale po vyrieseni to uz nevibruje - myslel som ,ze to robi homokineticky klb)
Neskor mi to zacalo zdochynat , najprv asi 2x v neutrali - volnobeh si to drzalo a ked som sa chcel pohnut tak to zdochlo. Vzapati na to som nastartoval asi na 8 pokus a potom to cca 1-2 dni islo v pohode.
Potom mi to zdochynalo uz aj za jazdy - uz si presne nepamatam ci to zdochlo po vyradeni ,alebo ked som mu daval knedlik , kazdopadne nie je to nic prijemne ked umrie v 120-tke
No a nakoniec som uz nevedel ani nastartovat (vid nizsie "povodny prispevok")
Riesenie :
Stacilo prachsproste vycistenie DRV ventilu Ako som sa uz dozvedel , je to regulator tlaku paliva a nachadza sa na vysokotlakovom cerpadle. Fotky su nizsie. Cistil som ho technickym bezninom s kefkou a potom som ho prefukol kompresorom (klasika na fukanie gum). Treba davat akurat pozor aby ste neurvali tesnenie netreba to cistit handrickou (hlavne verzie s tym mikrositkom - vlastne tie by sa podla niektorych nemali cistit vobec ,ale rovno menit) a malo by to byt v pohode.
PôVODNÝ PRÍSPEVOK :
Zdravim Vas vsetkych ,
alfa mi nenastartovala (chytila a hned vzapati zdochla) opakoval som to dokym som nevybil baterku (kedze , nie je tip top , tak mi ju vybilo po piatom pokuse).
Po nabiti :
1.pokus = chytilo a hned zdochlo (vid graf start.csv)
2.pokus = chytilo krasne na supu , chvilku slo , potom som na volnobehu kusok pridal a ked klesali otacky tak zdochlo (vid graf start2.csv)
3.pokus = chytilo a islo dokym som nevypol motor (vid graf start3.csv)
Potom som to este vyskusal 2x a islo to dokym som nevypol motor.
Este to druzgnem na graf pod zatazou , prihodim graf vecer.
Hlavou mi vrta akurvat ten (podla mna) velky rozdiel medzi pozadovany a skutocnym tlakom paliva ? Je to normalne ?
P.S.: v grafoch mi padaju otacky a tlak paliva na nulu ,pri zapojenom pocitaci jednoducho merane hodnoty na chvilocku zmizli/blikli. Skuste to nebrat v uvahu , neviem ci je to captavy kabel , captava riadiacka , alebo som captavy ja
Dik za odpovede.
Povodne bola tema ohladom tlaku paliva , konecne som to vyriesil (vdaka Alpiners-ovi za tip tak tu to nejako zhrniem , snad to pomoze niekomu :
Auto :
AR 156 , 2.4 JTD , 100 kW
Chyba :
P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction (podla FiatECUScan)
P0215 - Fuel Pump Circuit (podla AlfaDiag 3.3)
Prejavy :
Zacalo to tak ,ze nad cca 3000 ot./min. to prestalo tahat a nad 4000 ot. som sa uz nedostal. Okolo tych 3000 ot. to aj zacalo vibrovat s autom (som prekvapeny ,ale po vyrieseni to uz nevibruje - myslel som ,ze to robi homokineticky klb)
Neskor mi to zacalo zdochynat , najprv asi 2x v neutrali - volnobeh si to drzalo a ked som sa chcel pohnut tak to zdochlo. Vzapati na to som nastartoval asi na 8 pokus a potom to cca 1-2 dni islo v pohode.
Potom mi to zdochynalo uz aj za jazdy - uz si presne nepamatam ci to zdochlo po vyradeni ,alebo ked som mu daval knedlik , kazdopadne nie je to nic prijemne ked umrie v 120-tke
No a nakoniec som uz nevedel ani nastartovat (vid nizsie "povodny prispevok")
Riesenie :
Stacilo prachsproste vycistenie DRV ventilu Ako som sa uz dozvedel , je to regulator tlaku paliva a nachadza sa na vysokotlakovom cerpadle. Fotky su nizsie. Cistil som ho technickym bezninom s kefkou a potom som ho prefukol kompresorom (klasika na fukanie gum). Treba davat akurat pozor aby ste neurvali tesnenie netreba to cistit handrickou (hlavne verzie s tym mikrositkom - vlastne tie by sa podla niektorych nemali cistit vobec ,ale rovno menit) a malo by to byt v pohode.
PôVODNÝ PRÍSPEVOK :
Zdravim Vas vsetkych ,
alfa mi nenastartovala (chytila a hned vzapati zdochla) opakoval som to dokym som nevybil baterku (kedze , nie je tip top , tak mi ju vybilo po piatom pokuse).
Po nabiti :
1.pokus = chytilo a hned zdochlo (vid graf start.csv)
2.pokus = chytilo krasne na supu , chvilku slo , potom som na volnobehu kusok pridal a ked klesali otacky tak zdochlo (vid graf start2.csv)
3.pokus = chytilo a islo dokym som nevypol motor (vid graf start3.csv)
Potom som to este vyskusal 2x a islo to dokym som nevypol motor.
Este to druzgnem na graf pod zatazou , prihodim graf vecer.
Hlavou mi vrta akurvat ten (podla mna) velky rozdiel medzi pozadovany a skutocnym tlakom paliva ? Je to normalne ?
P.S.: v grafoch mi padaju otacky a tlak paliva na nulu ,pri zapojenom pocitaci jednoducho merane hodnoty na chvilocku zmizli/blikli. Skuste to nebrat v uvahu , neviem ci je to captavy kabel , captava riadiacka , alebo som captavy ja
Dik za odpovede.