Stránka 1 z 2

EGR + a -

PoslaťNapísal: 02 Feb 11, 13:45:07
od Andy87
Ahojte idem si zaslepiť EGR a zaujímal by ma Váš názor...

Nejdem to robiť kvôli zvýšeniu výkonu, ale kvôli občasným chybám, vďaka ktorým auto prestane tahať.
A je dobré len na dojazd. Síce sa mi to stalo (len 2 krát behom pol roka) ale chcem to riešiť. A počul som že to má aj tak viac
nevýhod ako výhod.

- zníženie výkonu
- zvýšenie spotreby
- znečisťovanie sania a iných súčiastok

+ zníženie emisií

Ďakujem za tipy.

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 02 Feb 11, 14:01:31
od janosik93
a aky model auta?
bude sa troška dlhšie zahrievať, auto pôjde od spodných otáčok lepšie, nebude sa ti zanášať sanie.

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 02 Feb 11, 14:47:55
od Andy87
janosik93 píše:a aky model auta?
bude sa troška dlhšie zahrievať, auto pôjde od spodných otáčok lepšie, nebude sa ti zanášať sanie.



Alfa 147 1.9 JTDM 16V

s tým zohrievaním mi to nejde do hlavy bo som čítal že EGR-ko sa zapína až keď je motor zohriaty....
alebo je to inak?

A mam ho čipnuté takže od spodných otáčok už lepšie ide...

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 02 Feb 11, 15:19:31
od Alpiners2
egr ventil je otvorený vždy, s výnimkou pri plnom plyne kedy sa má uzavrieť. egr ventil nefunguje v závislosti od teploty motora, ale od polohy plynového pedála a otáčok motora. keďže máš jtdm tak nemôžeš zaslepiť len tak egr ako sa to praktizuje na vw koncerne. máš elektromagnetický egr ktorý by ti hneď vyhadzoval chybu. skús ho najprv prečistiť a ak nepomôže tak v softwari ho vypnúť, to znamená nie len egr mapu na max ale aj dtc hlásenia.

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 02 Feb 11, 15:34:15
od Andy87
Alpiners2 píše:egr ventil je otvorený vždy, s výnimkou pri plnom plyne kedy sa má uzavrieť. egr ventil nefunguje v závislosti od teploty motora, ale od polohy plynového pedála a otáčok motora. keďže máš jtdm tak nemôžeš zaslepiť len tak egr ako sa to praktizuje na vw koncerne. máš elektromagnetický egr ktorý by ti hneď vyhadzoval chybu. skús ho najprv prečistiť a ak nepomôže tak v softwari ho vypnúť, to znamená nie len egr mapu na max ale aj dtc hlásenia.



No žiadna sranda. Má mi to kamoš robiť kaqždopádne to s ním prekonzultujem dík dám vedieť ako to dopadlo bo už teraz idem za ním.

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 13:01:38
od Radek156
EGR mám normálně zaslepený , jen mi svítí kontrolka motoru. ;)

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 13:14:16
od Alpiners2
keď sa vypne v softe tak nebude ani kontrolka svietiť ;)

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 13:26:09
od Andy87
Už keď to budem zaslepovať chcel by som to aj bez svietenia kontrolky....
Nerád robím veci na polovicu.....
Majstra už mám zajednaného, potom napíšem, keď to bude zbúchané. :/up

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 15:41:33
od Radek156
Kontrolka mi nezpůsobuje žádný problém , ale EGR byl problematický a nový je zbytečné kupovat. ;)
Alpiners2 : Ty umíš v softe 2,4 mjet 129 kw vypnout EGR ? ;)

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 15:46:12
od janosik93
jasne, že by to vedel :grr

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 16:25:16
od Radek156
janosik93 : Ty jsi jeho mluvčí ? ;) Zatím nevím o nikom kdo by to dokázal upravit v softe. 2,4 M-JET 129KW r.v. 2005 ;)

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 17:35:24
od chiptuning
Radek156 píše:janosik93 : Ty jsi jeho mluvčí ? ;) Zatím nevím o nikom kdo by to dokázal upravit v softe. 2,4 M-JET 129KW r.v. 2005 ;)
pokud v aute fyzicky zustal , tak staci zvednout mapa egru a kontrolka svitit nebude a ty mapy jsou v bosch jednotkach prakticky stejne a je jedno jestli je to mjtd nebo mercedes nebo vw

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 20:27:04
od miro22
chiptuning píše:
Radek156 píše:janosik93 : Ty jsi jeho mluvčí ? ;) Zatím nevím o nikom kdo by to dokázal upravit v softe. 2,4 M-JET 129KW r.v. 2005 ;)
pokud v aute fyzicky zustal , tak staci zvednout mapa egru a kontrolka svitit nebude a ty mapy jsou v bosch jednotkach prakticky stejne a je jedno jestli je to mjtd nebo mercedes nebo vw


no nebol by som si az taky isty tym egrkom. bmw v tej mape kontrolku nevypnes, skor zapnes tymto systemom. tak isto aj v renaulte.

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 04 Feb 11, 21:29:03
od Alpiners2
musíš vypnúť dtc a egr off, čiže z 1 na 0. je tam edc 16 a kontroluje si to na základe zvýšeného prietoku cez váhu vzduchu, ten istý problém je aj pri oploch. napr na renaulte edc16 stačí vyčistiť egr a už ho musíš kalibrovať cez diag lebo inak v kuse svieti kontrolka a hádže chyby, robil som to kolegovi minule.

chiptuning to je ako z maf. upravíš to tak že ukazuje ako potrebuješ, ale akonáhle vytiahneš váhu z konektoru tak to bude písať do závad kým nevypneš dtc

Re: EGR + a -

PoslaťNapísal: 05 Feb 11, 11:34:34
od Radek156
:?: Tak kdo mi to 100% vypne v softe , aby mi nesvítila kontrolka když mám zaslepený EGR ? :?: 156 SW 2,4 M-JET 129 KW r.v. 2005