prerábka obtoku na variabilné turbo

Poslaťod Alpiners2 » 23 Jún 10, 9:29:35

momentálne na tom pracujem, a hneď ako to bude vyriešené tak sem dám návod ako prerobiť jtd s obtokovým turbom na turbo variabilné :kk/
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod duri013 » 23 Jún 10, 10:00:38

tak toto ma velmi silno zaujima, nakolko GT1544 je ovrtulovana tragedia :nnnn
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod Alpiners2 » 23 Jún 10, 10:31:29

nuž sú dve možnosti:
prvú ktorú riešim je nájsť pin na ktorý by sa mohol napojiť ventil n75 a ostatné poladiť v softe.

druhá alternatíva je zrušiť egr ventil.
nahodiť n75 a mapu egr ventilu prerobiť na mapu n75.

tak uvidím či sa mi podarí úspešne nájsť potrebný pin, pretože 77kw jtd v mapách má mapu tlaku turba.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod duri013 » 23 Jún 10, 10:50:42

nad tou druhou moznostou som sa aj ja zamyslal, sposob regulacie by mal byt rovnaky pre egr aj pre turbo, takze by to malo ist. a vyhodenie egr autu len pomoze, bola to prva vec ktora letela z toho mojho. a veeeeelkym oblukom :Ll
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod Alpiners2 » 23 Jún 10, 10:59:17

druhú variantu môžem otestovať na bratovej alfe 77kw, na skúšku nahodím ventil pre obtokové turbo z vw a pohrám sa z reguláciou na obtokovom turbe. ak to bude korektne behať na obtoku tak nebude problém ani na variabilite :)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod TDI tech » 23 Jún 10, 11:18:02

Od 12/99 je to uz jednoduchsie pretoze tam je uz regulacie plniaceho tlaku riesena elektronicky cez ventil N75. Staci iba prerobit regulaciu na N.C.. U starsich je plniaci tlak regulovany mechanicky takze RJ nema definovany vystup na akcny clen. Cesty su uz ako bolo spomenute dve. Podla mna je ta druha cesta prepisat mapu EGR na mapu regulacie k prislusnemu akcnemu clenu jednoduchsia. Aspon tak sa to dalo poriesit napr. na starom Audi 2.5TDI (R5).

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod TDI tech » 23 Jún 10, 11:34:42

Este jedna vec stoji na zamyslenie. Zohnat RJ motora ktora ma elektronicku regulaciu MAP. Zistit na ktorych pinoch je vystup na akcny clen N75 a stiahnut z nej soft. Ten nasledne naliat do tej RJ ktora nema el. regulaciu MAP. Pokial v tej RJ je na DPS fyzicky zapojeny tranzistor na prislusnom vystupe (a vystup nieje priradeny v softe), tak by to malo korektne fungovat na prvy sup. Potom uz iba staci natiahnut vodice a spravit prislusne zapojenie. Mozno je moja myslienka blbost, ale skusit by sa to dalo, samozrejme ze by to platilo iba za predpokladu ze DPS je osadena tranzistorom na prislusnom vystupe, akurat ten vystup nieje v SW priradeny.

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod Alpiners2 » 23 Jún 10, 11:50:33

rozmýšlal som nad tým, lenže 77kw jtd s obtokom používajú bosch edc15c5 (v softe majú aj turbovú mapu aj limiter pln. tlaku) a používala sa aj v ročníkoch 2002.

bosch edc15c7 používajú už variabilné turbá s n75 a neviem či je rovnaký pinout.
použitie softu z edc15c7 do edc15c5 by odstavilo ecu a code jednotku tiež. :roll:
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod duri013 » 23 Jún 10, 11:56:29

pinout je uplne iny, iny tvar konektorov, iny pocet, poprehadzovane medzi sebou. riesenia by bolo vymenit celu rj z modelu s vgt turbom, ale je ich strasne malo a na predaj nic. kazdopadne najjednoduchcie to bude skusit cez egr mapu.
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod karol » 23 Jún 10, 12:44:51

tiez som rozmyslal nad prepojenim euro2 a euro3 RJ koli el.reg.turba a to prepojenim na kable, cize euro3 RJ aj s konektorom napojit na povodny konekror. popis pin outov mam tak by to taky problem byt nemal, je to niejakych 50kablov len neviem co na to snimace a vstrekovace, ci to bude komunikovat
alfa romeo 156 2,4JTD seria 100kW nove vstreky,cerpadlo, EGR -vaha OFF, kat OFF posledne meranie 186ps 406Nm

karol 


 
Príspevky: 109
Registrovaný: 14 Jún 10, 20:13:02
Bydlisko: jelka

Poslaťod duri013 » 23 Jún 10, 12:58:50

problem by byt nemal, akurat to bude neskutocna pakaren. snimace su rovnake a vstreky aj keby nie, tak sa daju doriesit v softe.
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod TDI tech » 23 Jún 10, 13:30:58

Alpiners2 píše:rozmýšlal som nad tým, lenže 77kw jtd s obtokom používajú bosch edc15c5 (v softe majú aj turbovú mapu aj limiter pln. tlaku) a používala sa aj v ročníkoch 2002.

bosch edc15c7 používajú už variabilné turbá s n75 a neviem či je rovnaký pinout.
použitie softu z edc15c7 do edc15c5 by odstavilo ecu a code jednotku tiež. :roll:


Aha tak to ma nenapadlo. Ale v Ducate 2.3JTD mam uz EDC15C7. Mam MAF, nemam MAP, a mam mech. ovladane obtokove turbo. Skusim zohnat druhu RJ a budem sa stym hrat, mozno na nieco pridem.

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod bjukemen » 23 Jún 10, 23:50:09

..a čo tak použiť variabilné turbo a pripasovať naň plechovku z obtokoveho turba,pri troške štastia by sa to mohlo dať vyladiť...

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod duri013 » 24 Jún 10, 8:21:41

aj to je riesenie, ale nevyregulujes tak dobre tlak/otacky ako pri ovladani cez rj a moze to robit problemy, male sa ti bude pretacat, velke ti moze sposobovat surge v nizkych.
Fiat Bravo 1,9 JTD 105 GT, egr, kat, maf, vyfuck off, remap

duri013 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Jún 10, 23:12:40
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Poslaťod karol » 24 Jún 10, 9:56:09

tiez som nad tym uvazoval ale ako duri pise, nevyladis to tak dobre
alfa romeo 156 2,4JTD seria 100kW nove vstreky,cerpadlo, EGR -vaha OFF, kat OFF posledne meranie 186ps 406Nm

karol 


 
Príspevky: 109
Registrovaný: 14 Jún 10, 20:13:02
Bydlisko: jelka

Ďalší

Späť na Zvyšovanie výkonu Fiat group

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron