AR 156 2.4JTD - strata vykonu, pokles tlaku turba

Poslaťod rocky » 19 Júl 11, 0:48:11

Zdravim vsetkych,
na uvod zacnem opisom auta. Je to 1998 AR 156 2.4JTD 100kW natocenych cca 290tis.(hodnota v pocitaci), vstreky, turbo, dvojhmota su este original, spojka vymenena cca pred 10tis km, vaha vzduchu menena pred 30tis.(nie Bosch, znacku si nepamatam, vtedy stala 2700sk). Dvojhmotu som nemenil, vôla bola cca 2cm potom sa to uz vracalo naspäť. Cidla na motore su original (DRV, MAP ... ) , menil som preventivne snimac polohy kluky. Motor ma zaslepeny EGR a miesto katu mam iba hladku ruru. Auto po kupe malo nejaky chip, jazdilo to velmi slusne, problem bol ze pri 3000 otackach pod plnym plynom zhasinal motor. Vtedy som este nevedel, ze geometria na turbe bola zapecena a ze tam vobec nejaka je :-) . Chip som dal odstranit a odvtedy mam auto so seriovym softom. Vykon je podstatne nizsi ale motor sa uz nevypina za jazdy, maximalne s nim trhne pri 3000tis otackach a točí dalej. Po vycisteni turba sa trhanie stratilo, avsak vyzera to tak ze ho treba cistit pravidelne aspon raz, dvakrat za rok, potom sa trhanie vracia. Po case som si nahodil aj budik tlaku turba, ukazuje zhruba 0,05 - 0,1 bar viac ako MAP senzor cez FIAT ecu scan, ale aj tak je to dobra vecicka. Aspon vidim kedy je cas vycistit turbo, vtedy tlaci cez 1,4-1,5 a len horko tažko zreguluje.
---------------------------
A teraz k problemu, turbo zvyklo za starych čias tlacit viac ako momentalne. Budik ukazoval nieco okolo 1 baru co je trochu menej ako by mal ukazovat. Posledne vsak registrujem hodnoty 0.85 - 0.9, tak som dnes zobral notebook a nameral nejake hodnoty do csv. Vysledky nie su velmi lichotive.

Namerane hodnoty:
Plniaci tlak prevazne max 0.8bar (iba hore prudkym kopcom 0.9). Podla udajov v csv zrychlenie 0-100 za 11s :-( Takze na original tomu treba 1.5 sekundy dole. Tipujem, ze zhruba 25 koni sa vyparilo z motora.

Pod plnym plynom vaha namera 800mg/i (iba do kopca dava 900mg/i vtedy je tlak turba 0.9bar)avšak požadovane množstvo je 1200. Vstrekovanie pri plnom plyne dava 52-55mg/i a vysokotlake cerpadlo na volnobeh 330bar, plny kotol cca 1350.

Ulozene chyby pocas merania:
P0404 - EGR device
P0704 - Transmission/Gear Sys

Komentare k suborom:
rovinka prevazne v 5ke.csv - na zaciatku akceleracia s vysledkom 11s, potom som isiel prevazne v 5ke, je tam dvakrat zrychlenie zo 70 do cca 150km/h. Zaujimave su riadky cislo 156 a 268, plniaci tlak dosiahol nieco cez 1bar, vtedy doslo k regulacii a zahadne poklesli otacky motora, na budiku to bolo vidno nieco cez 200otacok dole akoby presmykla spojka pri tom je vsak nova.

kopec_do 44sek.csv - najprv jazda dost strmým kopcom, potom rovinka. Do kopca turbo zatlacilo 0.9bar

fuelpressure&boost.csv - akceleracia na rovinke, zobrazeny tlak cerpadla, turba a mozstvo vstrekovaneho paliva.

freestyle.csv - do kopca plus zakruty

Rozmyslam nad roznymi vecami, napr ze turbo je uz na odchode - 290tis km je viac nez dosť, hadice by mali byť ok, nikde nevidno, nepočuť žiadnu dieru, spony som podotahoval ako sa dalo. Vyfukova cast na turbe ma trosku osekane konce lopatiek, nieco tam muselo za davnych cias vletiet, aj toto zrejme moze prispiet k poklesu.

Poprosim zainteresovanych keby hodili oko na pripojene csv subory a vyjadrili sa ci hodnoty na turbe, vahe, vstrekoch a cerpadle su v norme alebo nie. Dakujem za kazdy postreh ci napad.

PS.: z neznamych pricin mi to hadze do tabuliek z casu na cas nulove hodnoty. FIAT ECU SCAN hlasi prilis vysoku latenciu aj ked som nastavil najnizsiu moznu.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
AR 156 2.4JTD 100kW

rocky 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 18 Júl 11, 22:13:39
Bydlisko: Košice

Poslaťod Breznew18 » 19 Júl 11, 6:07:38

ak su skosene vyfukove lopatky a ak su skosene aj sacie lopatky tak ti turbo uz nezatlaci to co ma a pokles tlaku turba ti znizi aj vykon motora.Uz len tie vyfukove ked su narit tak sa ti turbo neroztoci ako ma podla mna
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod rocky » 19 Júl 11, 9:13:30

V prilohe su fotky turba, kompresorova cast ma vrtulu v poriadku, vyfukova ma okraje trochu osekane. Napriek tomu turbo pri zoslapnuti plynu vytlaci aj 1,2 - 1,3 potom sa vsak tlak zreguluje na spominanych 0.8baru a tam zostava. S tou tyckou na tlakovom regulatore turba som nehybal, je tam povodne nastavenie.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
AR 156 2.4JTD 100kW

rocky 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 18 Júl 11, 22:13:39
Bydlisko: Košice

Poslaťod Breznew18 » 19 Júl 11, 9:30:05

kukam ze to je variabilne tak potom ventil ci neni na rit co ovlada variabilitu ale tie vyfukove lopatky su zaujimave bohvie co ich tak ukosilo
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod autickar21 » 19 Júl 11, 16:23:41

Mam to iste auto. To zasekavanie regulacie co mas som mal aj ja. Ja som ho nechal vycistit u Sama a Sata, teda samo sa to, stacilo len castejsie vymetat komin. Reguluje teraz dobre, ale pri plnom plyne obcas zreguluje kolisavo. Pripisujem to tej pretlakovej regulacii. V tom valceku je membranka s pruzinkou. Za tie roky je to uz opotrebovanejsie - nove cca 70E keby nieco. Co sa tyka tlaku. Mam pridavny budik tlaku, tak vidim ako turbo reguluje pri plnom plyne. Mne vyleti tlak na 1,5 baru, potom ho stiahne na 1,05, momentalne mam nadstavene na 1,15baru. Ked tebe tlaci tak malo, pozrel by som sa na nadstavenie dorazov pre pohyb lopatiek. Su to zavitove cerviky, zalepene, ktore su dorazy pre to tiahlo, za ktore taha ten regulator. Odskusaj, ale zapametaj si o kolko si otocil toho cervika. Potom ma uz napada len ten regulator...

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod janosik93 » 19 Júl 11, 21:27:33

pomaly si môžeš zháňať nové turbo. toto to už má zasebou....
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod rocky » 19 Júl 11, 22:05:15

janosik93 píše:pomaly si môžeš zháňať nové turbo. toto to už má zasebou....


na zaklade coho si prisiel k tomuto zaveru ?
AR 156 2.4JTD 100kW

rocky 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 18 Júl 11, 22:13:39
Bydlisko: Košice

Poslaťod janosik93 » 19 Júl 11, 22:12:10

vidím ako vyzerajú lopatky. to turbo už musí mať aj nejakú tú vôlu
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Miki2t » 19 Júl 11, 23:13:39

Podla mna je hlavne problem v regulacii, ja som mal tiez po 400tis km 0,7bar ( pri 1600 otackach ) dorobil som si externy regulator a nastavil 1,2baru a je po probleme.banku neplanujem vymienat.
Momentalne mame 450 tis km a asi pojdeme na 1,4baru, len neviem co nato povie rozsah cidla a RJ.

Miki2t 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 84
Registrovaný: 25 Okt 10, 13:55:21

Poslaťod janosik93 » 19 Júl 11, 23:17:06

tá regulácia tam na niečo je, nieje od veci to opraviť. dá sa to spraviť aj tak, aby to nemusel tak často rozoberať.
najskôr mu odchadza N75, poprípade vákuovka na turbe, ked sa to tak často kašle
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Miki2t » 19 Júl 11, 23:19:35

Janosik > 100kw nema N75, ale ovladanie priamo tlakom (nie podtlakom) bez elektroniky

Miki2t 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 84
Registrovaný: 25 Okt 10, 13:55:21

Poslaťod rocky » 19 Júl 11, 23:32:18

Miki mas tiez 2.4JTD? ak ano predpokladam ze pri tolkych km si uz riesil aj olejove cerpadlo nie? Myslim konkretne tu natiahnutu retaz napojenu na vyvazovaci hriadel, po zahriati to ma taky drnciaci zvuk.
AR 156 2.4JTD 100kW

rocky 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 18 Júl 11, 22:13:39
Bydlisko: Košice

Poslaťod janosik93 » 19 Júl 11, 23:32:57

ospravedlnujem sa za nevedomosť fiatov a podobných Aut...
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod rocky » 19 Júl 11, 23:37:31

Inak to turbo ma manualnu/mechanicku regulaciu tlaku. Lopatky boli osekane uz ked som to kupil a vtedy to tlacilo trochu viac. Naposledy som ho cistil v aprili, chvilu bol pokoj, no teraz uz to znova niekedy trhne s motorom pri zoslapnuti.
AR 156 2.4JTD 100kW

rocky 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 18 Júl 11, 22:13:39
Bydlisko: Košice

Poslaťod Miki2t » 20 Júl 11, 7:42:18

No klasika JTD, retiazka, skakanie tlaku ( trhnutie motorom, v extremoch vypinanie ).

Tieto talianske auta su riadne sroty. Este ani na jednom mi nevydrzali stierace viac ako 500 tiskm vzdy sa zodrali capy.
A este ked sa ktomu pridava aj retiazka za 300 euro raz za zivot, tak by bolo uz presedlat na nejaky poriadny kvalitny nemecky automobil, najlepsie neake osvedcene 2,0TDI :D

Olejove cerpadlo som zatial inde ako vo fiate za nekrestanske prachy nezohnal. Tajne dufam ze sa coskoro najde druhovyroba.

K tomu trhaniu, ide o to ze nieje dostatocne vyregulovany tlak v rampe a miesto pozadovaneho 1350bar skoci vyzsie . pokial skoci na 1400 az 1500 tak trhne motorom, lebo dostane menej az ziadnu naftu. pokial prekroci 1500bar, co je rozsah cidla, motor sa vypne.

Miki2t 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 84
Registrovaný: 25 Okt 10, 13:55:21

Ďalší

Späť na Diagnostika - software, hardware Fiat group

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť