Posledné rady pred kúpou

Poslaťod MaceKx » 26 Jún 10, 13:51:11

Zdravím, mám pár otázok idem kupovať VW Bora 1.9 TDi (to je jasné 8-) ) chcem náhon 4x4 takže 4Motion a chcem 6 kvalt na tom by nebolo nič divné ale teraz moja dilema 96 kW alebo 110 kW počítam s väčšími úpravami tak ktorý motor voliť ?? prikláňam sa k 110 kW lebo majú peknejšie interiere (vrcholová motorizácia TDi tak je jasné že si za vnútro priplatili) :lol: :lol: to iba na okraj tak ktorí ? :kk/

MaceKx 


 
Príspevky: 59
Registrovaný: 15 Jún 10, 16:16:29

Poslaťod TDI tech » 26 Jún 10, 17:55:42

Motory ASZ (96kW) a ARL (110kW) su v podstate +/- rovnake. Pokial chces ist do divokych cisel tak ti je to jedno pretoze ajtak pod kapotou nezostane kamen na kameni. Vyhoda ARL (110kW) je to ze ma uz od serie FMIC a malinko nizsi kompresny pomer (koly preplnovaniu). Musis pocitat ze 4motion resp. vsetky stvorkolky vseobecne maju kratsiu prevodovku. Ja osobne som za ARL aj ked cena je vyssia.

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod MaceKx » 26 Jún 10, 18:24:24

neviem či iba snívam ale asi áno nieže sa mi budete smiať :opf? takže dajme tomu že zoberiem ten 110 kW, pred každou úpravou si musíte dať ciel je tak ? :) mojím cieľom je že Bora má na tachometri max. číslicu 260 km/h, teraz sa fakt nesmejte asi je to hlúposť ..... no proste dal by sa ten motor spraviť tak aby to toľko išlo ? (videl som A4 s týmto motorom ktorá to zvládla a že pri bola na 185 koníkoch), a teraz keď si napísal že 4 kolky majú kratšiu prevodovku je to možne ? pýtam sa jak chuj :rr

MaceKx 


 
Príspevky: 59
Registrovaný: 15 Jún 10, 16:16:29

Poslaťod TDI tech » 26 Jún 10, 21:00:26

Pozri sa. Stvorkolka ma oproti prednohrabosu tu nevyhodu ze:
1, hmotnost, taha za sebou dva diferaky, kardan a polosi navyse cca. + 200kg ked zoberies do uvahy konstrukcne zmeny na skelete a viacprvkovu zadnu napravu tak aj viac.
2, dva diferaky = vacsi valivy odpor prevodoveho ustrojenstva atd.
Cize preto aby motor dokazal vykryt pri danom vykone tieto straty tak ma kratsiu prevodovku aby mal lahsi prevod. Lahsie sa mu to vsetko potom za sebou taha.
Vyhodou je lepsia trakcia na starte. Takze z origo prevodovkou sa asi k realnemu cislu 260 km/h nedopracujes. Motor 200k+ by teoreticky aj isiel ale prevodovka ho uz dalej nepusti, bude mu proste kratka.

A4 1.9TDI 96kW (110kW nieje), a ma ulozeny motor pozdlzne, co znamena ze ma pravouhly prevod = priblizne cca. 15% strata len na pravouhlom prevode a potom si prirataj ten zbytok + vahu auta a zistis, ze so 185k a origo prevodamy sa k realnemu cislu 260km/h dostat nemohla.

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod Alpiners2 » 26 Jún 10, 23:24:08

MaceKx píše:neviem či iba snívam ale asi áno nieže sa mi budete smiať :opf? takže dajme tomu že zoberiem ten 110 kW, pred každou úpravou si musíte dať ciel je tak ? :) mojím cieľom je že Bora má na tachometri max. číslicu 260 km/h, teraz sa fakt nesmejte asi je to hlúposť ..... no proste dal by sa ten motor spraviť tak aby to toľko išlo ? (videl som A4 s týmto motorom ktorá to zvládla a že pri bola na 185 koníkoch), a teraz keď si napísal že 4 kolky majú kratšiu prevodovku je to možne ? pýtam sa jak chuj :rr


zo 185ps pod kapotou nikdy nevyžmýkaš 260km/h a nespravíš to ani keď budeš mať 230ps.
jednoducho prevodovka na to nieje stavaná, ani ostatné veci a v neposlednom rade ani dynamika. 8-)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod MaceKx » 27 Jún 10, 2:53:05

tak som trepol hlúposť par don :cry: tak si dáme iný ciel :vc/ aké máme vlastne možnosti lebo veľmi sa mi páči práca alpinersa na leone už sme aj na túto tému diskutovali, také niečo praktizovať ? Chcelo by to vymenovať klady a zápory čo ma bude čakať

P.S. nevysvetľujte si to špatne ale čo sa týka dieslovej techniky som nováčik a to tak že úplný :shock: neviem čo a ako tak prosím majte so mnou strpenie

MaceKx 


 
Príspevky: 59
Registrovaný: 15 Jún 10, 16:16:29

Poslaťod MaceKx » 27 Jún 10, 19:58:23

ešte to video dodávam dodatočne http://www.youtube.com/watch?v=uUHehygmBjc :CC

MaceKx 


 
Príspevky: 59
Registrovaný: 15 Jún 10, 16:16:29

Poslaťod karol » 27 Jún 10, 21:13:26

ak by to aj islo tolko tak bud len na zdvihaku alebo to potom nieje 1,9! moj nazor
alfa romeo 156 2,4JTD seria 100kW nove vstreky,cerpadlo, EGR -vaha OFF, kat OFF posledne meranie 186ps 406Nm

karol 


 
Príspevky: 109
Registrovaný: 14 Jún 10, 20:13:02
Bydlisko: jelka

Poslaťod MaceKx » 25 Júl 10, 16:08:39

čo sa vám páči viac http://www.youtube.com/watch?v=IzRZmAwkrE8 alebo http://www.youtube.com/watch?v=F3gNXo5d9z8 tato je úžasná až na ty kola no devil v jednoduchosti je krása v oboch prípadoch presne to čo preferujem

MaceKx 


 
Príspevky: 59
Registrovaný: 15 Jún 10, 16:16:29


Späť na Off Topic

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron