Stránka 1 z 3

BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 8:22:03
od bjukemen
..len tak pre pobavienie sem davam tému o bmw bud er3 alebo er5 s motorom 2.5 TDS dajte nejake nazory,ale nie typu jedna pani povedala...

..ps: mame doma tdsko ;)

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 8:30:03
od bjukemen
..no to naše je chipnute robil to Alpiners,myslím že to nieje až taky zlý motor ako každy hovorí,spodok je trocha mrtvi ale od 2500 to ide ako benzín,so spotrebou sa da doslova čarovať..

..hlava nieviem či je až taka zla ako sa vo verejnosti hovorí ale mam taku skusenosť prešli sme 80 km v lete bez vodnej pumpy roztrhlo remen nešlo nič a motor facha žiadna hlava prasknuta ani nič,možno len štastie na dobry kus ktovie...

..čo som videl upravy na nete tak seriove komponenty bez problemov 200 ps a 370 nm

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 9:07:45
od Alpiners2
ja by som sa toho motoru nebál. ak ho nebudeš vytáčať za studena ako to robia poniektorí majitelia tak musí vydržať. zas tá hlava neni z marcipánu :grr

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 9:19:21
od mp3turbo
nemam co dodat. Keby neboli sprosti majitelia rádoby-mafiáni "za 5000eur" (teda s ojazdenym bmw e39 rok 2002), nikdy by tento problem praskajucich hlav neexistoval.

preco pisem nezmyselny prispevok : ako sa da carovat so spotrebou?

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 9:27:26
od bjukemen
..ale to som trocha nadniesol ale dobre nastaveny rozvod a čerpadlo spotrebu stalačia celkom nizko,nieje probelm jazdiť mimo mesto do 6l a na to že je to prekomorka a 6 hrniec je to viac než dobre..no i tak je naj. poladiť soft vtdy je sptreba nižšia ako v serii..

..inak na jednom nemenovanom fore píšu že motor nema žiadnu seriu a odchadza kluka hlavne po chipe...viete o tom nekto niečo.?

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 16 Nov 11, 22:16:08
od suchtoxxl
hosi,tu pripajam graf s priebehom vykonu TDSka,oranzova a slabomodra su seria,cervena a tmavomodra po cipovani jednou firmou.zaujmalo by ma,preco je max.vykon tak vysoko,respektive ako by sa dalo pomoct "spodku"?

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 16 Nov 11, 22:20:08
od djrjay
suchtoxxl píše:hosi,tu pripajam graf s priebehom vykonu TDSka,oranzova a slabomodra su seria,cervena a tmavomodra po cipovani jednou firmou.zaujmalo by ma,preco je max.vykon tak vysoko,respektive ako by sa dalo pomoct "spodku"?


No nato ze je to TDS by som povedal ze je ten graf ukazkovy.
Uz v 2000 tis. to ma najvyssi krutak.A vykon je vacsinou vzdy tak vysoko.

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 16 Nov 11, 22:38:58
od Alpiners2
akurát že ten graf nieje z riadnej brzdy ale je spravený v grafickom programe. :grr

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 16 Nov 11, 22:56:01
od djrjay
Alpiners2 píše:akurát že ten graf nieje z riadnej brzdy ale je spravený v grafickom programe. :grr


Ale aj tak celkom dobry pokus. :/up

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 17 Nov 11, 0:01:15
od bjukemen
..TDSku pomožeš tažko aby bol vykon v nižších otačkach a to preto že zaklad motora ako blok a kluka je benzínovy zaklad keby si kus naštudoval zistil by si že nemali žiadny diesel motor tak to urobili takto a tym padom je to otačkovy diesel,a vobec to nieje na škodu pekne sa to vytáča a ma to ešte krajší zvuk..

.. chyba je že je tam obtokove turbo Mitsubishi TD04 v 525tds a v 325tds je Garrett TBO324 ..ale da sa tam napasovať garrett GT 2260 prerobiť naklapanie lopatiek a potom to tlači skorej ale treba sa s tym vyhrať

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 17 Nov 11, 11:05:51
od suchtoxxl
bjukemen píše:..TDSku pomožeš tažko aby bol vykon v nižších otačkach a to preto že zaklad motora ako blok a kluka je benzínovy zaklad keby si kus naštudoval zistil by si že nemali žiadny diesel motor tak to urobili takto a tym padom je to otačkovy diesel,a vobec to nieje na škodu pekne sa to vytáča a ma to ešte krajší zvuk..

.. chyba je že je tam obtokove turbo Mitsubishi TD04 v 525tds a v 325tds je Garrett TBO324 ..ale da sa tam napasovať garrett GT 2260 prerobiť naklapanie lopatiek a potom to tlači skorej ale treba sa s tym vyhrať



Zaklad je z benzina???Ja som myslel ze z dizlovej 2.4TD.

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 17 Nov 11, 11:22:59
od bjukemen
..oba motory maju zaklad v benzinovom M52

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 18 Nov 11, 18:38:23
od suchtoxxl
aha,takze moc toho asi na nizkych nezmozem,co uz.dam nastavit vacku a predvstrek a potom navstivim alpinersa a hadam to bude zivsie.A co si myslite o kat-off na tomto motore?samozrejme rovnu trubku a kat do poličky

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 18 Nov 11, 22:48:39
od bjukemen
..mohlo by to pomocť predsa je to predkomorka na nete su videa kde su vykostene vyfuky ale ja osobne by som nechal aspon koncovy tlmič

Re: BMW 2.5 TDS

PoslaťNapísal: 30 Nov 11, 20:28:16
od viktorddd
ten graf nemá nič spoločné s 525tds, sú to len tak odoka nakreslené čiary ktoré ukazuje firma neznalým zákazníkom
v 4000ot v žiadnom prípade nemá tdsko 105kW, to má až pri 4800, a aj krivka krútiaku je celkom zlá

k tej teórii motora tds, základ nemá v M52, o M52 sa ešte ani len nešepkalo keď sa vyvíjal M51D25, vývoj toho sa začal na konci 80. rokoch, približne rovnako s M50 benzínovými motormi, spoločné majú toľko že blok motora je podobný, aj jedno aj druhé majú reťazový rozvod, hydroštely, atď., tak ako boli napr. predošlé M20 a M21motory "príbuzné"

na vývoji motora M51 sa podieľali aj inžinieri z motorsport divízie, preto má napr. tdsková prevodovka takmer nezničiteľné synchrony, atď., ako za základ sa bral motor M21, od neho si M51 požičala typ vstrekovania, a niektoré ďalšie veci
čo má spoločné s benzínom, je tzv. benzínový priebeh, v roku 1990 keď sa prvýkrát objavil pod kapotou e34 525tds tak to bola špička medzi dieslami, veci na ktoré boli ľudia dovtedy u dieseloch zvyknutý tak na tento motor neplatili, kultúra a vyrovnanosť chodu sa nedala vôbec porovnať s inými nafťákmi, bol tichý, a hlavne že od cca 1800-2000ot. ťahá plynule a silno do 5000ot, pred 21rokmi to bola asi ešte väčšia bomba ako pred pár rokmi keď sa objavil motor 35d, a aj teraz keď má tento motor už najlepšie za sebou je s kultúrou chodu úplne niekde inde ako napr. tdipd

výkonu pomôže vgt turbo z M57 motoru, čiže 25d alebo 30d, ako tu bolo písané tak treba upraviť reguláciu z podtlakovej na pretlakovú, vyhodením katu a priechodnejším zadným tlmičom auto môže trošku ožiť v nižších otáčkach, ale zázraky netreba od toho čakať, najväčší prínos je zvukový, po vyhodení katu je trochu počuť turbo
chipovaním sa dá dosiahnúť tiež dosť veľa, a hlavne lepšia pružnosť aj pod 2000

ale základom sú správne nastavené rozvody, ja som správnym nastavením vačky, predvstreku a dávky paliva oživil minimálne 15mŕtvych koníkov, a hlavne to ide lepšie v nižších otáčkach, predtým to bolo pod 2000 doslova mŕtve a teraz to ide celkom slušne aj pod tými 2000mi, takže predbiehanie s autom je oveľa komfortnejšie nemusím podraďovať aby som mal vyššie otáčky