prosba o radu
Napísal: 19 Nov 10, 0:46:01
Pekný podvečer,
náhodou som našiel na internete toto zaujímavé fórum. Neviem či to patrí sem ale potreboval by som poradiť.
V BB mi do vozidla Honda CRV montážnik namontoval alarm Patrolline, ktorý mal byť údajne CAN busový a vraj nič nebude pájkovať ani strihať, len nacvakne kabeláž a je to. Navyše nebudem mať ďalší prívesok, pretože alarm sa ovláda originálnym kľúčom. To sa mi veľmi páčilo lebo v predchádzajúcich vozidlách som vždy musel auto nechať v servise na niekoľko hodín a vyzeralo to ako rozborka a zborka môjho vozidla. Po niekoľkých dňoch som zistil, že alarm ide vypnúť nielen originálnym diaľkovým ovládačom, ale aj normálne kľúčom vo vodičových dverách. To sa mi nepáčilo, pretože jedno vozidlo mi dvakrát vykradli tak, že na silu pretočili mechanický zámok, ktorý samozrejme poškodili. Montážnik mi povedal, že je to normálne lebo ide o Japonca. Mňa to dosť hnevalo, ale čo narobím. Po niekoľkých dňoch pri náhodnom pokuse som zistil, že alarm neblokuje motor. Síce po otvorení dverí spustil poplach, ale motor šiel naštartovať. Povedal, že to je normálne a u CAN BUS alarmov sa to ani nedá. Alebo mi môže dorobiť vypínač, ale budem platiť 50 EUR. To som nechcel. Problém však nastal keď som zašiel do servisu na pravidelnú prehliadku. Nedalo sa auto napojiť na diagnostiku. V servise zisitli, že alarm im nedovolí čítať údaje, našťastie (nie moje) tá kabeláž sa dala ľahko odpojiť. Navrhli mi, že alarm na chvíľu odpoja a zdiagnostikujú auto. Keď som videl ako jednoducho sa dá odpojiť tá kabeláž, ktorú tak montážnik suprovo popisoval moja dôvera v tento alarm rázom skončila! Proste prebehlo mi v očiach ako zlodej vojde do auta cez pretočený zámok, veľmi jednoducho odpojí kabeláž (jednoduchá redukcia) a auto je za chvíľu bez alarmu. Ale nemal som čas to riešiť ani sa mi nechcelo. Po niekoľkých dňoch nastali s autom komplikácie. Z ničoho nič ostavala svietiť jedna strana parkovacích svetiel, palivový ukazateľ mi ukazoval neustále málo paliva a stropné svetlo sa po chvíľke samo vypínalo. V servise mi povedali, že problém spôsobuje asi alarm. Na moju žiadosť ho vyhodili von a auto je v poriadku. Alarm som zaniesol montážnikovi na reklamáciu, ale po pár dňoch mi volal, že si mám poň prísť , vraj ho v nejakej firme pretestovali a je Ok. Reklamácia vraj neuznaná. Peniaze mi nechce vrátiť. Ako mám postupovať, už som sa skúšal poradiť s kade kým ale vraj toto nie je jednoznačný problém. Radia mi odstúpiť od zmluvy, ale žiadnu mi montážnik nedal. Na doklade je uvedený len alarm, ale montáž nie. Takže vraj som si ten alarm podľa dokladu len u neho kúpil. Prosím pomôžte mi ako postupovať? Má už niekto s týmito alarmami takéto problémy? Veď to nie je vôbec alarm, je to skôr akési lego?
náhodou som našiel na internete toto zaujímavé fórum. Neviem či to patrí sem ale potreboval by som poradiť.
V BB mi do vozidla Honda CRV montážnik namontoval alarm Patrolline, ktorý mal byť údajne CAN busový a vraj nič nebude pájkovať ani strihať, len nacvakne kabeláž a je to. Navyše nebudem mať ďalší prívesok, pretože alarm sa ovláda originálnym kľúčom. To sa mi veľmi páčilo lebo v predchádzajúcich vozidlách som vždy musel auto nechať v servise na niekoľko hodín a vyzeralo to ako rozborka a zborka môjho vozidla. Po niekoľkých dňoch som zistil, že alarm ide vypnúť nielen originálnym diaľkovým ovládačom, ale aj normálne kľúčom vo vodičových dverách. To sa mi nepáčilo, pretože jedno vozidlo mi dvakrát vykradli tak, že na silu pretočili mechanický zámok, ktorý samozrejme poškodili. Montážnik mi povedal, že je to normálne lebo ide o Japonca. Mňa to dosť hnevalo, ale čo narobím. Po niekoľkých dňoch pri náhodnom pokuse som zistil, že alarm neblokuje motor. Síce po otvorení dverí spustil poplach, ale motor šiel naštartovať. Povedal, že to je normálne a u CAN BUS alarmov sa to ani nedá. Alebo mi môže dorobiť vypínač, ale budem platiť 50 EUR. To som nechcel. Problém však nastal keď som zašiel do servisu na pravidelnú prehliadku. Nedalo sa auto napojiť na diagnostiku. V servise zisitli, že alarm im nedovolí čítať údaje, našťastie (nie moje) tá kabeláž sa dala ľahko odpojiť. Navrhli mi, že alarm na chvíľu odpoja a zdiagnostikujú auto. Keď som videl ako jednoducho sa dá odpojiť tá kabeláž, ktorú tak montážnik suprovo popisoval moja dôvera v tento alarm rázom skončila! Proste prebehlo mi v očiach ako zlodej vojde do auta cez pretočený zámok, veľmi jednoducho odpojí kabeláž (jednoduchá redukcia) a auto je za chvíľu bez alarmu. Ale nemal som čas to riešiť ani sa mi nechcelo. Po niekoľkých dňoch nastali s autom komplikácie. Z ničoho nič ostavala svietiť jedna strana parkovacích svetiel, palivový ukazateľ mi ukazoval neustále málo paliva a stropné svetlo sa po chvíľke samo vypínalo. V servise mi povedali, že problém spôsobuje asi alarm. Na moju žiadosť ho vyhodili von a auto je v poriadku. Alarm som zaniesol montážnikovi na reklamáciu, ale po pár dňoch mi volal, že si mám poň prísť , vraj ho v nejakej firme pretestovali a je Ok. Reklamácia vraj neuznaná. Peniaze mi nechce vrátiť. Ako mám postupovať, už som sa skúšal poradiť s kade kým ale vraj toto nie je jednoznačný problém. Radia mi odstúpiť od zmluvy, ale žiadnu mi montážnik nedal. Na doklade je uvedený len alarm, ale montáž nie. Takže vraj som si ten alarm podľa dokladu len u neho kúpil. Prosím pomôžte mi ako postupovať? Má už niekto s týmito alarmami takéto problémy? Veď to nie je vôbec alarm, je to skôr akési lego?