Nízke volnobežné otáčky

Poslaťod Wicker » 20 Dec 13, 18:11:55

Zdravím,

mám problém s voľnobež. otáčkami na Renault Megane Scenic, 1.9dT, 66kW, r.v.: 98. Pri studenom štarte napr. teraz ráno pri 0°C, má motor po naštartovaní 750 ot./min a musím hneď po naštartovaní pridať na chvíľu plyn, pretože motor nevie čo zo sebou a má tendenciu zdochnúť. Po zahriatí motora sú voľnobež. otáčky len o čosi vyššie. Tak isto pri zaradenom prvom prevodom stupni a rozbiehaní na spojke motorom trasie a rozbeh nieje plynulí, teda rozbieham sa s mierne pridaním plynom.

Minulý víkend, po dlhšej jazde, keď sa motor riadne zahrial sme s otcom zdvihli voľnobež. otáčky na 1000 ot./min. Myslel som si, že to pomôže a aj pri studenom štarte budú tie otáčky vyššie avšak nieje to tak. Ráno zase 0°C a 750 ot./min. Keď sa motor zohreje, ja zastavím a vyradím, tak otáčky sú na 1000cke... avšak ako náhle zapnem stretávačky, tak otáčky klesnú na cca 850, ku tomu zapnem kúrenie a už sú 800, proste si to vôbec auto nereguluje a nesnaží sa ich držať dajme tomu v tej hranici 900 - 1000 ot./min.

Toto by som ešte prežil, ale tie štarty ako som písal vyššie sú katasatrofa. Rozmýšlal som, že by mohol byť načatý alternátor, ale toto sa mi veľmi nezdá, vedel by niekto prosím Vás poradiť, čo by mohlo byť na chybe ? Prípadne kam sa zamerať ?

Teraz ešte pribudlo to, že na 1 prevodovom stupni sa rozbieham a už mám 1500 ot/min. a motor stratí na chvíľu ťah, ako keby motor vypadol... žhaviče boli menené pred dvomi týždňami, auto chytí pekne, len tie otáčky...

Ďakujem za všetky rady.

Wicker 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Dec 13, 19:06:01

Poslaťod acryll » 20 Dec 13, 18:37:33

skontroluj kontakty na baterke, ukostrenie/napajanie

acryll 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 115
Registrovaný: 25 Máj 12, 9:42:19

Poslaťod doki » 20 Dec 13, 18:54:33

Povedal by som že je nefukčná základná vec potrebná pre reguláciu otáčok,prestavovač predvstreku.

doki 


 
Príspevky: 160
Registrovaný: 27 Máj 13, 20:51:07

Poslaťod Wicker » 21 Dec 13, 11:07:34

Aby som dodal, baterka je nová, má rok, ale tie kontakty pozriem, no som si istý, že som to riadne dotiahol pri výmene...

Viete mi niečo bližšie napísať ku tomu predvstreku ?

Wicker 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Dec 13, 19:06:01

Poslaťod doki » 21 Dec 13, 15:15:11

Čerpadlo je mechanické ale má už určité prvky ktoré riadi RJ,a jeden zo systémov je riadenie prevstreku.Čerpadlo si vlastným čerpadielkom urobí systémový tlak,pomocou tohoto tlaku a elektrickým riadením potom otáča domcom vnútry čerpadla a urýchluje alebo opozduje vstrek paliva,čo je spôsob ako ovplyvňuje otáčky.Inak povedané môže spôsobovať problém jednako tlak,a jednako narábanie s tým tlakom,tj,ventil,jeho regulácia po RJ.Ale vec je ešte trocha zložitejšia,lebo najprv musí RJ na základe svojich "zistení" takú zmenu chcieť vykonať,až potom platí vec o predvstreku.Merať,merať,tu iné neexistuje
Ale pozor na to,že aj to čo ja píšem je rovina hypotetická,a je absolutne závislá od množstva informácií ktoré si poskytol.

doki 


 
Príspevky: 160
Registrovaný: 27 Máj 13, 20:51:07

Poslaťod Wicker » 22 Dec 13, 12:27:14

Nahral som video ako sa auto chová pri tom štarte, momentalne nie som doma, ale hádam večer to sem stihnem dat. Zatiaľ diky za vsetky odpovede.

Wicker 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Dec 13, 19:06:01

Poslaťod Wicker » 24 Dec 13, 0:33:47

Takže tu je video, hádam napovie viac...

http://www.youtube.com/watch?v=Xk8BuS0u ... e=youtu.be

Wicker 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Dec 13, 19:06:01

Poslaťod Wicker » 09 Jan 14, 20:19:05

Skontroloval som upevnenie kontaktov na AKU, sú napevno, taktiež prívod od baterky do motorového priestoru je riadne dotiahnutý, dobíjanie na voľnobeh dáva 14,3V, so záťažou (dialkové svetlá) dáva 14,2V. Skúsil som odpojiť čidlo teploty chladiacej kvapaliny (ak to bolo ono, zelený konektor) a ráno naštartovať, vonku 5°C a správanie motora také isté, akurát to bez neho nejako rýchlo nažhavilo, tak neviem či sa mám zamerať na to čidlo alebo predvstrek.

Wicker 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Dec 13, 19:06:01

Poslaťod bjukemen » 23 Jan 14, 23:18:09

chyba bude teda v cerpadle, v riadeni predvstreku

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod matok » 09 Dec 15, 16:09:39

bola ta chyba v cerpadle?

matok 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 71
Registrovaný: 08 Dec 14, 11:45:03

Poslaťod panstefan » 14 Okt 16, 11:46:07

A v com bola nakoniec ta chyba? Ja zasadne vzdy odpalujem baterku v zime a uz mi to lezie na nervy asi ju vymenim alebo rovno auto ked uz som rozbehnuty :-D Lebo toto uz neni normalne

panstefan 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 23
Registrovaný: 19 Nov 15, 10:00:51

Poslaťod janulo58 » 14 Okt 16, 14:26:44

Wicker píše:Takže tu je video, hádam napovie viac...

http://www.youtube.com/watch?v=Xk8BuS0u ... e=youtu.be

Super diki aj ja som ho pozeral a pomohlo. Ja moc na youtube nechodim ale aspon uz budeme vediet a pohladam tam :-)

janulo58 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 20
Registrovaný: 14 Okt 16, 14:15:36

Poslaťod dismol » 15 Okt 16, 11:20:51

janulo lenže ide ti vôbec to video? lebo to je súkromné video sa mi zdá a pokiaľ nemáš prístup tak sa k nemu nedostaneš

dismol 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 54
Registrovaný: 19 Aug 15, 14:30:58

Poslaťod samoul » 23 Nov 16, 11:50:29

asi sa pomylil janulo lebo aj ja som na to klikol a pytalo to odo mna orihlasenie ak mam opravnenie od autora ci tak nejako

samoul 


 
Príspevky: 34
Registrovaný: 30 Sep 15, 9:32:47

Poslaťod michau » 02 Dec 16, 10:57:46

Je to mozne nejde to ani mne. Ale to sa ti da najst na nete

michau 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 36
Registrovaný: 10 Aug 15, 16:13:01

Ďalší

Späť na Francúzske automobily - Peugeot, Citroen, Renault

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť