Ale on chce namontovat LPG teraz, nie pospominat na casy 120-iek a zigulakov.
- Povinne rocne prehliadky zariadenia boli zrusene v roku 2006, teraz je to nahradene - podla vyrobcu, takze sa to vobec nekontroluje a neda skontrolovat... v aute a aj na TK/EK sa nosi len protokol o montazi plynoveho zariadenia, kde sa o tom nic nepise. Ja mam doporucenie prist az po 50000km na vymenu filtra.
- Povinne 1 rocne emisne kontroly pre LPG boli zrusene minimalne 2 roky dozadu, pretoze tolko mam ja... staci chodit na bezne + mat ten protokol o montazi, nic viac.
Spotreba plynu je o nieco vyssia, vykon pocitovo rovnaky, prepnutie na plyn sa neda postrehnut ani po znizeni hranice teploty motora na 20 stupnov - kazdy valec sa prepina s odstupom. LPG jednotka berie adaptacne hodnoty z motorovej cez CAN, takze nikdy nesposobi vstrekovaniu benzinu rozladenie. Tiez ma vlastnu riadiacu mapu, ktora sa vytvori cez diagnostiku a skusobnu jazdu - len toto som urobil sam po 1,5 roku, lebo sa na dialnici objavila chyba bohatej zmesi pri zatazi. Dodatocne primazavanie ventilov (tupsi nazov pre chladenie - to je zmysel tohto systemu) som na doporucenie nedaval, od 4500rpm mam nastaveny benzin. Smrad plynu... to sme znova v casoch podtlakovych systemov montovanych 6-10 rokov dozadu. V PL by som typoval, ze doteraz nahadzuju.
Pri normalnom kvalitnom systeme sa da plyn zavonat max. po odpojeni tankovacej pistole.
Zhrnutie - za 2 roky a 38000km som zaplatil asi o 8EUR viac na STK+EK a nosim v aute 1 A4 papier navyse. Usporu som pocital presne len necelych 5 mesiacov/698,8 litrov LPG (nie km vs naklady na plyn, vtedy sa nerata spotrebovany benzin...) a vyslo to na 327,3EUR. Do konca roka budem mat celu montaz zaplatenu odhadom 2x, v aute ticho, rychlo teplo, buducich nakladov sa nebojim (92kw atmosfera, nepriamy vstrek)... nemenil by som naspat, ak to tu teda mozem napisat