žhavenie Seat Leon TDi

Poslaťod Vl4d1s » 30 Dec 15, 20:16:53

Zdravím! Mám problém so žhavením na aute Seat Leon 1.9 TDi 81KW ASV, stane sa to, že keď sú vonku mínusové teploty, tak kontrolka žhavenia len preblikne a auto vôbec nežhaví, nechápem prečo...Postupoval som takto : najprv som skontroloval všetky žeraviace sviečky, všetky sú v poriadku, následne som vymenil čidlo teploty chladiacej kvapaliny, potom som vymenil relé žhavenia a stále nič...Všimol som si takú vec ešte, že aj po odpojení čidla auto nežhaví a kontrolka len preblikne, tak už fakt neviem na čo sa zamerať...Každá rada bude pre mňa užitočná, prípadne ak by ste mi vedeli poradiť nejakého schopného elektrikára, ktorý by sa na to kukol, už mi ostalo podozrenie len na nejaký seknutý kábel. Ďakujem za každú radu veľmi pekne!

Vl4d1s 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Okt 13, 19:45:15

Poslaťod toefuk » 30 Dec 15, 21:06:27

zhavenie ide aj podla nadmorskej vysky, treba pozriet cez diagnostiku cidlo atm. tlaku a cidla teplot na studenom motore
A4,1Z, GT2052S, 0,232+11mm, FMIC, jednohmota 240mm, MAF off - MAP on,4bar sensor, KAToff,moj soft
skusacka trysiek, kompresiometer, pretesnenie cerpadla VP37, diagnostika preplnovania a vstrekovania rotaciek...

toefuk 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 295
Registrovaný: 17 Júl 11, 9:22:41
Bydlisko: Cadca

Poslaťod mato8625 » 31 Dec 15, 10:09:15

ktoré relé žhavenia presne si vymenil ?
http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=40&t=29644
VW G4 Variant TDI PD AXR seria 74Kw,chip cca 1??Kw-3??Nm,Turbo GT-1749VB,kat.off,egr off,brzdy oct.RS,HP sporting

mato8625 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 83
Registrovaný: 15 Apr 11, 7:24:15

Poslaťod Vl4d1s » 31 Dec 15, 19:56:37

toefuk píše:zhavenie ide aj podla nadmorskej vysky, treba pozriet cez diagnostiku cidlo atm. tlaku a cidla teplot na studenom motore

čidlo atmosférického tlaku? aké by malo udávať hodnoty? tie čidlá teplôt neblbli...
mato8625 píše:ktoré relé žhavenia presne si vymenil ?

tam je ich viac? no to čo máš dole pod palubovkou nad pedálmi 109...

Vl4d1s 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Okt 13, 19:45:15

Poslaťod mato8625 » 31 Dec 15, 22:46:03

hľadaj,ale je pod kapotou v motorovom priestore . ;) pardon,to je prihrev vody do topenia
http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=40&t=29644
VW G4 Variant TDI PD AXR seria 74Kw,chip cca 1??Kw-3??Nm,Turbo GT-1749VB,kat.off,egr off,brzdy oct.RS,HP sporting

mato8625 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 83
Registrovaný: 15 Apr 11, 7:24:15

Poslaťod Vl4d1s » 01 Jan 16, 21:46:42

mato8625 píše:hľadaj,ale je pod kapotou v motorovom priestore . ;) pardon,to je prihrev vody do topenia

no tak to mi s tým veľmi nepomôže...

Vl4d1s 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Okt 13, 19:45:15

Poslaťod janosik93 » 04 Jan 16, 19:05:51

chlapi netrepte hluposti. žhavenie nema nič spoločne s nadmorskou výškou aq pod.
to, že kratko žhavi suvisi hlavne s teplotou. kto vie, že či tam už niekto nerobil nejaký tuning proti teplemu štertu s odpormi.
za studeneho motora treba kontrolovať merane hodnoty diagnostikou.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Vl4d1s » 04 Jan 16, 19:56:41

janosik93 píše:chlapi netrepte hluposti. žhavenie nema nič spoločne s nadmorskou výškou aq pod.
to, že kratko žhavi suvisi hlavne s teplotou. kto vie, že či tam už niekto nerobil nejaký tuning proti teplemu štertu s odpormi.
za studeneho motora treba kontrolovať merane hodnoty diagnostikou.

mne to tiež pripadá ako keby tam niekto niečo do...., ak to nejak vyriešim, tak dám vedieť, momentálne som sa stále nepohol...

Vl4d1s 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Okt 13, 19:45:15

Poslaťod toefuk » 04 Jan 16, 20:58:17

Uz som to pisal aj u susedov na fore, tak aby som nebol za chuja tu davam mapu MSA15 z damosu, EDC15 ma tiez podla tlaku. Cas je v mikrosekundach.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
A4,1Z, GT2052S, 0,232+11mm, FMIC, jednohmota 240mm, MAF off - MAP on,4bar sensor, KAToff,moj soft
skusacka trysiek, kompresiometer, pretesnenie cerpadla VP37, diagnostika preplnovania a vstrekovania rotaciek...

toefuk 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 295
Registrovaný: 17 Júl 11, 9:22:41
Bydlisko: Cadca

Poslaťod janosik93 » 04 Jan 16, 23:27:58

oki,
čidlo tlaku, no na jaku riť to tak ovlada :-) .
pokial by bolo však čidlo vadne, tak aicky aj motor robi bordel, ak sa nemylim
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Vl4d1s » 05 Jan 16, 0:21:43

janosik93 píše:oki,
čidlo tlaku, no na jaku riť to tak ovlada :-) .
pokial by bolo však čidlo vadne, tak aicky aj motor robi bordel, ak sa nemylim

Motor ide pekne, ale zvykne padnúť do núdzaku, akurát sa to chystám už všetko konečne vyriešiť, čiže spojitosť tam môže byť asi...

Vl4d1s 


 
Príspevky: 21
Registrovaný: 05 Okt 13, 19:45:15

Poslaťod janosik93 » 05 Jan 16, 0:24:57

no podla toho asi ano. s určitosťou neviedm. ešte by som skontroloval kabelaž, či tam niečo nieje dorobene
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod toefuk » 05 Jan 16, 14:00:26

vyssia nadmorska vyska=mensi tlak= riedsi vzduch= nizsia teplota horenia->treba dlhsie predzhavit.
Kazdych +100m nadmorskej vysky je -10hPa. Takze rozdiel tlaku medzi Bratislavou (134m n.m.) a Strbskym Plesom (1346m n.m.) je cca 120hpa.
Teraz sa pozri na mapu zhavenia co som postol a vsimni si aky je tam casovy rozdiel pri zmene len 50hPa.

Nehovorim, ze je to 100% problem v cidle atm. tlaku, len tvrdim, ze je to jedna z moznosti.
A4,1Z, GT2052S, 0,232+11mm, FMIC, jednohmota 240mm, MAF off - MAP on,4bar sensor, KAToff,moj soft
skusacka trysiek, kompresiometer, pretesnenie cerpadla VP37, diagnostika preplnovania a vstrekovania rotaciek...

toefuk 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 295
Registrovaný: 17 Júl 11, 9:22:41
Bydlisko: Cadca

Poslaťod acryll » 06 Jan 16, 10:33:22

praveze, ked cidlo tlaku ukazuje normalnu hodnotu zhavi sa kratsie (teda normalne)
tu to skor vyzera na problem v snimani teploty
moze byt ulozena zavada cidla, a nahradna hodnota je kolko? 30°? potom by to nezhavilo
treba to len pozriet na diagnostike, zbytocne je nad tym debatovat bez potrebnych udajov

acryll 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 115
Registrovaný: 25 Máj 12, 9:42:19

Poslaťod janosik93 » 07 Jan 16, 20:35:28

pozri, aku teplotu ti to ukazuje pri zimnom motore, a daj sem výsledok
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia

cron