Stránka 1 z 2

žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 30 Dec 15, 20:16:53
od Vl4d1s
Zdravím! Mám problém so žhavením na aute Seat Leon 1.9 TDi 81KW ASV, stane sa to, že keď sú vonku mínusové teploty, tak kontrolka žhavenia len preblikne a auto vôbec nežhaví, nechápem prečo...Postupoval som takto : najprv som skontroloval všetky žeraviace sviečky, všetky sú v poriadku, následne som vymenil čidlo teploty chladiacej kvapaliny, potom som vymenil relé žhavenia a stále nič...Všimol som si takú vec ešte, že aj po odpojení čidla auto nežhaví a kontrolka len preblikne, tak už fakt neviem na čo sa zamerať...Každá rada bude pre mňa užitočná, prípadne ak by ste mi vedeli poradiť nejakého schopného elektrikára, ktorý by sa na to kukol, už mi ostalo podozrenie len na nejaký seknutý kábel. Ďakujem za každú radu veľmi pekne!

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 30 Dec 15, 21:06:27
od toefuk
zhavenie ide aj podla nadmorskej vysky, treba pozriet cez diagnostiku cidlo atm. tlaku a cidla teplot na studenom motore

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 31 Dec 15, 10:09:15
od mato8625
ktoré relé žhavenia presne si vymenil ?

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 31 Dec 15, 19:56:37
od Vl4d1s
toefuk píše:zhavenie ide aj podla nadmorskej vysky, treba pozriet cez diagnostiku cidlo atm. tlaku a cidla teplot na studenom motore

čidlo atmosférického tlaku? aké by malo udávať hodnoty? tie čidlá teplôt neblbli...
mato8625 píše:ktoré relé žhavenia presne si vymenil ?

tam je ich viac? no to čo máš dole pod palubovkou nad pedálmi 109...

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 31 Dec 15, 22:46:03
od mato8625
hľadaj,ale je pod kapotou v motorovom priestore . ;) pardon,to je prihrev vody do topenia

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 01 Jan 16, 21:46:42
od Vl4d1s
mato8625 píše:hľadaj,ale je pod kapotou v motorovom priestore . ;) pardon,to je prihrev vody do topenia

no tak to mi s tým veľmi nepomôže...

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 04 Jan 16, 19:05:51
od janosik93
chlapi netrepte hluposti. žhavenie nema nič spoločne s nadmorskou výškou aq pod.
to, že kratko žhavi suvisi hlavne s teplotou. kto vie, že či tam už niekto nerobil nejaký tuning proti teplemu štertu s odpormi.
za studeneho motora treba kontrolovať merane hodnoty diagnostikou.

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 04 Jan 16, 19:56:41
od Vl4d1s
janosik93 píše:chlapi netrepte hluposti. žhavenie nema nič spoločne s nadmorskou výškou aq pod.
to, že kratko žhavi suvisi hlavne s teplotou. kto vie, že či tam už niekto nerobil nejaký tuning proti teplemu štertu s odpormi.
za studeneho motora treba kontrolovať merane hodnoty diagnostikou.

mne to tiež pripadá ako keby tam niekto niečo do...., ak to nejak vyriešim, tak dám vedieť, momentálne som sa stále nepohol...

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 04 Jan 16, 20:58:17
od toefuk
Uz som to pisal aj u susedov na fore, tak aby som nebol za chuja tu davam mapu MSA15 z damosu, EDC15 ma tiez podla tlaku. Cas je v mikrosekundach.

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 04 Jan 16, 23:27:58
od janosik93
oki,
čidlo tlaku, no na jaku riť to tak ovlada :-) .
pokial by bolo však čidlo vadne, tak aicky aj motor robi bordel, ak sa nemylim

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 05 Jan 16, 0:21:43
od Vl4d1s
janosik93 píše:oki,
čidlo tlaku, no na jaku riť to tak ovlada :-) .
pokial by bolo však čidlo vadne, tak aicky aj motor robi bordel, ak sa nemylim

Motor ide pekne, ale zvykne padnúť do núdzaku, akurát sa to chystám už všetko konečne vyriešiť, čiže spojitosť tam môže byť asi...

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 05 Jan 16, 0:24:57
od janosik93
no podla toho asi ano. s určitosťou neviedm. ešte by som skontroloval kabelaž, či tam niečo nieje dorobene

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 05 Jan 16, 14:00:26
od toefuk
vyssia nadmorska vyska=mensi tlak= riedsi vzduch= nizsia teplota horenia->treba dlhsie predzhavit.
Kazdych +100m nadmorskej vysky je -10hPa. Takze rozdiel tlaku medzi Bratislavou (134m n.m.) a Strbskym Plesom (1346m n.m.) je cca 120hpa.
Teraz sa pozri na mapu zhavenia co som postol a vsimni si aky je tam casovy rozdiel pri zmene len 50hPa.

Nehovorim, ze je to 100% problem v cidle atm. tlaku, len tvrdim, ze je to jedna z moznosti.

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 06 Jan 16, 10:33:22
od acryll
praveze, ked cidlo tlaku ukazuje normalnu hodnotu zhavi sa kratsie (teda normalne)
tu to skor vyzera na problem v snimani teploty
moze byt ulozena zavada cidla, a nahradna hodnota je kolko? 30°? potom by to nezhavilo
treba to len pozriet na diagnostike, zbytocne je nad tym debatovat bez potrebnych udajov

Re: žhavenie Seat Leon TDi

PoslaťNapísal: 07 Jan 16, 20:35:28
od janosik93
pozri, aku teplotu ti to ukazuje pri zimnom motore, a daj sem výsledok