tak sme sa stretli a som z toho jelen:
http://77.247.224.52/jeffova-audinavsetky logy ktore mam. 185k km, kupovana z Belgicka po 130k km, stacana na 99.9999% nebola, sedia zaznamy v servisnej sieti. Okolo auta sa mu 3/4roka mota chlapcisko co vela rokov robil v Impe audiny a stale bohuzial nevie prist na pricinu. Auto pocitovo ide nadherne, vykon primerany (nevyzera byt nacipovane, viac o tomto dole), ziadne divne prejavy, ziadne chyby v riadiacich jednotkach... hodne dlho som nevidel take "ciste" auto. Dvojhmota plus spojka plus elektrony plus pneu uplne nove, ziadna zmena.
postrehy:
- niekde vidno ze turbo sa neprilis dobre reguluje, napr. subor log-01-011-013-018. do nudzaku ale nepada:
77.00 1638 1142.4 1183.2
77.53 1638 1142.4 1173
78.06 1638 1152.6 1173
78.58 1638 1162.8 1183.2
79.12 1638 1162.8 1183.2
79.64 1638 1183.2 1193.4
80.16 1638 1183.2 1193.4
80.69 1638 1173 1203.6
81.22 1659 2131.8 1244.4
81.73 1680 2172.6 1611.6
82.25 1722 2254.2 2101.2
82.78 1785 2295 2509.2 [!!!!!]
83.3 1848 2315.4 2601 [!!!!!]
83.83 1911 2325.6 2407.2
84.35 1974 2335.8 2162.4 [!!!] najprv vyleti hore, potom zbytocne padne dole, potom znovu leti hore tam kde ma byt
84.88 2037 2346 2203.2
85.38 2079 2346 2315.4
85.88 2142 2335.8 2437.8
86.37 2205 2335.8 2519.4 [zase sa to prezenie! plyn sustavne na podlahe, na toto prekrocenie uz predsa nie je dovod, turbo bolo naregulovane na 2.3 aj daco]
86.85 2268 2335.8 2488.8
87.38 2331 2325.6 2386.8
87.88 2394 2325.6 2376.6
88.38 2457 2325.6 2397
88.9 2499 2193 2366.4
89.42 2520 1448.4 1652.4 [tuto bol pusteny plyn a auto brzdilo motorom pri zaradenom prevode]
89.93 2520 1040.4 1366.8
90.44 2499 1040.4 1275
90.94 2478 1040.4 1315.8 [a toto je co?! ma byt 1040 a je 1300 strasne dlho!!!!]
91.44 2457 1040.4 1336.2
91.92 2415 1040.4 1346.4
92.4 2394 1040.4 1356.6
92.9 2373 1040.4 1366.8
93.39 2352 1040.4 1366.8
93.86 2331 1040.4 1366.8
94.36 2310 1040.4 1377
94.88 2268 1040.4 1387.2
95.37 2247 1040.4 1397.4
95.87 2226 1040.4 1407.6
96.36 2184 1040.4 1417.8 [furt]
96.83 2163 1040.4 1417.8
97.31 2142 1040.4 1417.8
97.8 2121 1040.4 1417.8
98.3 2100 1040.4 1417.8
98.79 2079 1040.4 1417.8
99.32 2058 1030.2 1407.6
99.83 2037 1030.2 1407.6
100.33 1995 1030.2 1407.6
100.82 1974 1030.2 1397.4
101.35 1953 1030.2 1387.2 [furt kurnik doriti]
101.85 1932 1030.2 1377
102.35 1911 1030.2 1377
102.84 1890 1030.2 1366.8
103.33 1869 1030.2 1356.6
103.81 1827 1030.2 1346.4
104.31 1806 1030.2 1336.2
104.81 1785 1030.2 1326
105.31 1764 1030.2 1326
105.81 1743 1030.2 1315.8
106.31 1722 1030.2 1305.6
106.82 1701 1030.2 1295.4
107.33 1680 1030.2 1285.2
107.84 1659 1030.2 1285.2
108.34 1638 1060.8 1275
108.81 1638 1152.6 1326 [????? toto je ok ???? nema to byt inak? ]
109.31 1638 1224 1407.6
najprv jazda na tempomate (1638 otacky na zaciatku), potom plna podlaha na piatom prevode circa zo 70km/h... jednak turbo moc chaoticky vyleti hore, potom sa trochu zreguluje potom zase leti do nebies a hlavne po pusteni plynu a brzdeni motorom stale drzi 1.3b ako sproste namiesto 1.0b.
- auto bolo flashovane, vidno to v info.txt: Flash Status Programming Attempts: 1 Successful Attempts: 1
bolo to urcite robene pred dovozom a nie u Jeffa. Software stiahnuty nemam, nemam na to kabel. Sorry :( pocitovo mi to nepride cipovane, urcite to nema 125kW, jazdi to proste ako normalny 2.0tdi. Jeffo nema [!] 103kW verziu, jeffo ma 100kW verziu, bolo to urcene pre niektore europske trhy.
- bol meneny palivovy filter a (asi) nebola na nom menena gumicka, tesnenie. Pri tejto vymene bola odrezana hadica, neviem ci len jedna z nich, proste to nejaky sikula odrezal nozom pri povodnom filtri a potom o centimeter skratenu nasadil na novy filter. Kvoli obidvom tymto veciam sa to cele moze zavzdusnovat, nie? Specialne na to tesnenie pri palivovom filtri som bol upozornovany uz dvomi servisakmi. Nieco o zavzdusneni asi hovoria hodnoty v kanali 018, citajte dalej
- jeffo nalieval pancovanu naftu. Pred tymto autom mal fiat marea dieslovu, odjebalo ju (nejako sa trosicku spamatala, konkretnejsie neviem a predal ju), po fiate mal renault megane 1.5dci a s touto istou naftou preukazatelne islo srat cerpadlo aj vstrekovace !!! Nafta vraj vykazovala trosicku necistoty, dokonca bola spominana nejaka plavajuca mucha [!!!], pri audine si ale vraj daval "megapozor" - viacnasobna filtracia, handry, silonky, tri nejake dalsie veci. Ja osobne tvrdim ze ziadna filtracia nezastavi prienik nafty ktora nie je uplne uplne cista ale je "v tekutom stave" rozmiesana s nejakym blatom, prachom, atd. Predpokladam ze toto je pricina problemu.
- nacata viskospojka na klime. Auto sa absolutne jasne klepe na volnobehu aj s teplym motorom, zapnuta/nezapnuta klima nehra ulohu. Jeffo tvrdi ze pri zapnutej klime a jazde sa mu zda ze auto sa trepe menej.
- vstrekovace nehlasia vo vyrovnavacich davkach ziadny jasny prieser, kukajte logy, je ich vela. Vyrovnavacky okolo -0.5 az +0.5 cize v pohode. Zda sa mi to ale strasne vela na originalnych 185k km, videl som VELA 1.9tok ktore mali po 150k az 200k vyrovnavacie davky skoro na nule - moj foter ma 210k km sharan 96kW a ma 0.05, 0.1, 0.0, 0.05... takze Jeffove 0.5 sa mi vobec nepaci na tie kilometre. Jeffo tvrdi ze po vypucovani vstrekovacov sa hodnoty vyrovnavacich davok trosku zmensili a ukludnili. Gumicky boli vymenene, ci a ako konkretne boli vstreky montovane nikto nic nevie (ci boli tesnenia natrete naftou, o kolko stupnov boli tie vstreky pootocene atd). Rozprasovacie vzorky samozrejme nerobene, test prepadom samozrejme nerobeny.
Kontrolna otazka : ako by sa spravalo auto, ake cisla by ukazovalo na diagnostike keby namiesto 185 stupnov boli vstreky otocene o 225 alebo naopak?
Kontrolna otazka cislo 2: keby boli nahouby napruzene kontakty na PD liste, hodnoty v diagnostike by to jasne ukazali, ze? Tie vstreky by proste vyvadzali blbosti.... či ako?
- VSTREKOVACE ALE PRI JAZDE - HLAVNE PRI PUSTENI PLYNU - VYKAZUJU HODNOTU 128 V KANALI 018 A TO PODLA MNA NIE JE DOBRE. ESTE SOM NEVIDEL JEDINE PDCKO KTORE BY UKAZOVALO NIECO INE V TOMTO KANALI AKO NULU PRIPADNE 4 PRI PUSTENOM PLYNE. NEMOZE TOTO ZNAMENAT ZE TO MA ZAVZDUSNENE? PROBLEM S PALIVOVYM FILTROM co pisem hore, SACI KOS V NADRZI, NEJAKA NETESNOST NA SPOJOCH HADIC ATD. ????
VIDELI STE UZ NIEKEDY NA PDCKACH INE CISLA AKO 0 ALEBO 4 V KANALI 018 ????
kanal 018 sustavne [!!!] vykazuje na jednotlive vstreky:
0 0 0 0
4 128 128 128
0 0 0 0
0 0 4 128
128 128 4 128
0 128 128 128
4 0 128 0
128 4 128 128
128 0 0 0
0 0 4 128
0 128 128 128
128 128 128 4
0 128 0 0
pri pridavani plynu na volnobehu naskakovali absolutne vsetky mozne kombinacie 0, 4 a 128 na vsetkych vstrekovacoch. Ziadne udaje o tomto kanali nemame v minulosti. Pod zatazou vzdy ukazuje ciste 0, pri pusteni plynu a brzdeni motorom skoro vzdy 128 (doteraz som vzdy a vsade na PDckach videl 4ku pri brzdeni motorom !!), pri stupani na plyn na volnobehu hentaky gulas. To sa mi ani trochu nepaci.
- trosicku mimo povoleneho rozsahu su udaje o EGRku a jeho cinnosti, vidno na tych netypickych kanaloch 090-092, v logu mam 091cku, doporucil som cistenie ale tuto problem nebude.
- trosku mimo sa mi zdaju rozvody - pomozte prosim, kanal 004 aj na tomto motore znamena rozvody? je tam uplne vpravo hodnota -1 stupen, pri jazde pod plnym kotlom sa zrovnava na -0.5 az 0. Nastavenie som nateraz radsej nedoporucoval aby mu to nerozjebali uplne.
- mnozstvo vstrekovaneho paliva a dlzka vstreku na volnobehu su absolutne uprostred intervalu, ziadny naznak prieseru, cerpadlo teda asi v pohode. Ziadne problemy s teplymi/studenymi startami, Jeffo je z Terchovej a tam maju hustu zimu
- vsetky cidla teplot funguju v pohode a nevykazuju ziadne blbosti
este vysvetlite sprostemu, to ako mne, co je to Switch Time Deviat. pre kazdy valec zvlast, teda kanal 023. Povolena tolerancia -150 az +150ms, kazdy vstrekovac zvlast. Nasiel som ze je to odchylka BIP (?), pociatku vstreku... ale to mi nesedi s anglickym slovickom SWITCH v nadpise.
takze tak... nejake nazory?