Zdravím chlapi,
Mám takú otázočku, že čo sa deje s autom keď dáte dole nohu z plynu a necháte auto spomalovat pomocou motora?
Problém mám taký, že vtedy mi začne auto vydávat taký dunivý zvuk od 2000 do 1500 otáčok. Pri tomto jave mi značne turbo prepušta olej, totižto mám všetko od oleja okolo turba. Ten zvuk by som prirovnal skor ked zapnete na kamione retarder, ako keby ste zapchali výfuk. V servise mi povedali, že to bude turbo, turbo sa vymenilo a robí to stále, potom mi povedali, že to bude škrtiaca klapka, klapka sa vymenila, ale nepomohlo, ale prišli sme na to, že ak škrtiaca klapka je odpojená, tak to auto nerobí. Potom sme vymenili aj vakuovú pumpu, nefungovalo správne, ale ani to nám nepomohlo. Skúšal som ten MAP či MAF senzor, čo je pred škrtiacou klapkou vymenit na nový diel kamarát mal, ale ani to mi nepomohlo.
Ja som už bez rady, preto sa obraciam na Vás, či náhodou niekto neriešil niečo také, alebo podobné.
Ešte by som sa chcel opýtat, či škrtiacu klapku treba aj nastavit?, lebo mechanik mi tvrdil, že nie, ale niekde som sa dočítal, že niektoré klapky sa nastavujú.
Inak auto nepíše žiadnu chybu, len teraz sním jazdým s odpojenou klapkou tak mi tam bliká žhavenie.
Jedná sa o auto VW Crafter R5 2,5tdi kod motora BJM 120kw, najazdené poctivých 450 000km.
Ďakujem za rady.