kanal 023, Switch Time Deviation

Poslaťod mp3turbo » 12 Okt 10, 20:10:00

zistoval som co by to malo byt. Zatial mam takyto vysledok:

v kanali 023 sa nachadza tzv. BIP, beginning of injection period, zaciatok vstrekovania do valcov. Modul J248 kontroluje prud ktory tecie do cievok vo vstrekovacoch a dostava naspat info o kompletnom uzavreti vstrekovacu kedy do neho uz neprudi dalsia nafta (zavrety privod) a mechanicky zacina stlacanie nafty vo vstrekovaci a jej vstrek pod obrovskym tlakom do valcov.

Tieto informacie sa nasledne pouzivaju na kontrolu BIPu, vstrekovania pocas jednotlivych spalovacich cyklov a na detekciu problemov so solenoidmi (cievkami) vstrekovacov. Samozrejme kazdeho zvlast.

Rozdiel v case teda MEDZI PRIKAZOM NA ZACATIE VSTREKOVANIA A UZAVRETIM VSTREKOVACU SAMOTNEHO (=zacatim špricovania do valcov) je zachyteny v kanali 023. Cim je ten cas dlhsi, tym je vstrekovac "POMALSI" a opotrebenejsi az nestiha pracovny cyklus motoru. Jedna sa samozrejme o milisekundy. Inak povedane, mam dojem ze kanal 013, 018 a 023 hovori o opotrebeni vstrekovacov - kazdy inym sposobom ale predsa spolu.


aky je vas nazor?

no a teraz schvalne sups vsetci do VW dieslov a ze ake mate hodnoty... nebudu to mat asi vsetky, predpokladam ze tento udaj je dostupny len na PD motoroch a aj to mozno nie na vsetkych. 2.0tdi to ma, videl som na vlastne oci. 1.9tdi svoj 85kW vyskusam zachvilu, teraz robim pre kapitalistov.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod Alpiners2 » 12 Okt 10, 20:34:39

nemám momental na čom otestovať :grr
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod netopier » 12 Okt 10, 22:59:36

jop.
injector switch time deviation - casova odchylka odozvy vstreku, specifikaca +-100ms

netopier 


 

Poslaťod mp3turbo » 13 Okt 10, 0:32:01

ano, videl som na 2.0tdi 100kW ze range -150ms az +150ms ale neviem neviem ci by motoru nevadilo keby mu nafta prisla o 141ms neskor ako piest :)


v kazdom pripade ja som sa zase nieco neprilis bezne naucil, precital som o tom taky slusny dokument... zase som mudrejsi o volaco a viem si v diagnostike pozriet dalsiu velicinu aby ma neojebal predavajuci len tak s teplym rozkom. Uz teraz len potrenujem zopar aut aby som videl a vedel ako sa to sprava na volnobehu, pod zatazou, na 1.9tdi, na 2.0tdi rozlicne vykonove varianty...

a okrem ineho aj preto vas prosim ked mate nejake VW chrchle okolo seba a mate dve minuty casu aby ste do toho kanalu kukli. Aspon na volnobehu pred garazou a tie casy napisali sem. Ja sa budem tiez snazit.

Okrem ineho by ma velmi zaujimalo:

- preco alpiners uz nema na com cvicit a kde podpalil ten 2.0tdi BKP passat
- ake by ten passat ukazoval s tymi chnapnutymi vstrekovacmi cisla

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod janosik93 » 13 Okt 10, 9:19:31

alpiners ho má, ale keby si čítal forum, vedel by si, že má vstreky s neho von, čiže nemá na čom skúšať :-)
Ak sa niečo pritrafí, tak sa na to pozriem i ja
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3250
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod netopier » 13 Okt 10, 11:36:41

mp3turbo, mohol by si ten dokument nejak poskytnut?

netopier 


 

Poslaťod janosik93 » 13 Okt 10, 21:36:31

tu máš jeden obrázok odo mňa. je to vw golf V 77kw edc16
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3250
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Alpiners2 » 13 Okt 10, 21:44:01

no ak si dobre pamätám tak na prasate to bolo 100 na každý vstrekovač
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod mp3turbo » 13 Okt 10, 22:40:48

> mp3turbo, mohol by si ten dokument nejak poskytnut?

ked ti poviem ze sa mi vcera v noci pokazil harddisk v notebooku, asi mi neuveris co... skusim to najst na internete, bolo to v anglictine. Nevadi? Bol to urcite self-study program VWcka, stahoval som to z nejakej preciznej ruskej stranky, popisoval motor 74kW a vsetku jeho riadiacu elektroniku.






janosik : diky za obrazok ; ano viem ze alpiners ma špricky na stole. Nevies nahodou kolko ma natocenych ten golf?

pridavam 2001cka sharan, 85kW, vstrekovace su tam minimalne 500.000km (mam dobre tie nuly, kontroloval som ich po sebe), hodnoty v milisekundach na volnobeh uplne teply motor:
36 38 33 24
33 39 31 24
36 35 30 23
34 39 30 17
31 39 27 17
31 36 29 21
32 36 28 21
37 37 26 24
36 36 29 26
35 32 28 29
35 35 31 23
37 34 33 25
37 31 33 24
37 36 32 26
37 40 30 25
39 38 31 20
35 38 32 24
37 39 31 21
39 39 29 16
34 37 28 19
36 36 31 21
35 36 26 20
35 36 28 23
37 38 29 21
39 36 31 24

a taketo pod plnym plynom:
41 34 31 24
35 32 27 23
45 35 33 23
51 46 48 30
49 44 40 26
35 31 32 22
38 32 30 23
33 30 26 16
37 34 29 21
30 33 25 19
32 29 29 22
33 31 27 23
35 39 32 21
36 33 35 23
41 38 34 26
40 38 36 21


pre ukazku stav vstrekovacov na volnobehu:
-0.38 -0.28 -0.12 0.75
-0.38 -0.28 -0.09 0.75
-0.38 -0.28 -0.09 0.78
-0.38 -0.28 -0.07 0.75
-0.38 -0.28 -0.07 0.73
-0.38 -0.28 -0.07 0.71
-0.4 -0.26 -0.07 0.71
-0.4 -0.21 -0.09 0.71
-0.4 -0.21 -0.09 0.71
-0.4 -0.21 -0.09 0.68
-0.4 -0.24 -0.12 0.71


a plny kotol:
-1.18 -0.19 -0.09 1.46
-1.2 -0.21 -0.07 1.46
-1.2 -0.21 -0.02 1.44
-1.2 -0.24 0 1.41
-1.2 -0.24 0 1.41
-1.2 -0.24 0 1.41
-1.2 -0.24 0 1.41
-1.2 -0.24 0 1.41


ten posledny ma serie trosicku... esteze nie su drahe ako 2.0tdi PPD a mozno ma neserie vstrek ale ta zelezna vec pod nim :)


kompletny log: http://77.247.224.52/diesel/LOG-01-023-013-018.CSV

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod janosik93 » 14 Okt 10, 6:34:22

ja som to nelogoval, robil som mu len teplý štart. Toto som len tak popri palci spravil. Golf má 86 000km
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3250
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod mp3turbo » 02 Nov 10, 20:27:05

dnes sa mi pod palec dostala dvojkova oktavka, rok2007, 77kW s DSG, 125000km zarucenych. Uplne teply motor:


Group A: '001
Engine Speed / Injection Quantity / Injection Duration
819 4.7 7.1
819 4.9 7.1
819 4.7 7.1
819 4.9 7.1
819 4.7 7.1
819 4.7 7.1
819 4.7 7.1
819 4.7 7.1
819 4.7 7.1



Group B: '013 vyrovnavacie davky pre vstrekovace
Injection Quantity Injection Quantity Injection Quantity Injection Quantity
Deviation Cyl. 1 Deviation Cyl. 2 Deviation Cyl. 3 Deviation Cyl. 4
mg/str mg/str mg/str mg/str

0.09 0 0.07 -0.19
0.09 0 0.07 -0.21
0.09 0 0.07 -0.21
0.09 0 0.07 -0.19
0.09 0 0.07 -0.21
0.09 0 0.09 -0.21
0.09 0 0.07 -0.21
0.09 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21
0.12 0 0.07 -0.21

cize perfektne.



No a Group C: '023 Switch Time Deviat. v milisekundach
Cylinder 1 Cylinder 2 Cylinder 3 Cylinder 4
-14 -9 -23 -13
-10 -14 -20 -18
-15 -11 -19 -15
-12 -10 -21 -17
-11 -10 -18 -13
-14 -9 -20 -15
-13 -6 -17 -18
-16 -9 -19 -13
-14 -11 -19 -16
-17 -11 -18 -15
-13 -13 -21 -15
-12 -10 -21 -21
-12 -13 -20 -13
-15 -9 -20 -16

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod midnight_man » 27 Jún 17, 22:55:14

všeobecne je mozne povedat ze hodnoty blizke 100 sú na debatu či vstrekovače nevybrat a neposlat na test/repas.

- udaje okolo -50 -100 vacsinou znamenaju pripchatý palivový filter.

Ak som správne porozumel davnejsie tomu vysvetleniu tak by to mala byt casova odchylka od povelu jednotky...po realne zacatie vstrekovania. teda "čas odozvy". nakolko jednotka sleduje prúdový priebeh pre jednotlivý vstrekovač, tak vie vyhodnotiť kedy je "priebeh" moc rýchly...teda vo vstrekovači nebolo dostatok paliva... vtedy su udaje zvycajne -.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke /btw, ak môžem pomôžem

midnight_man 


 
Príspevky: 28
Registrovaný: 06 Aug 14, 18:47:35
Bydlisko: RK


Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron