O II, 1,9 TDI PD, 77kW rozbil sa motor

Poslaťod egressko » 11 Nov 10, 11:31:21

Ahojte, chcem sa podelit o skusenost a zaroven poprosit o radu:
nedavno sa mi stalo ze vačka rozbila hydroštel a následne sa ventil vrazil do piestu. Rozvodak nepreskocil. Motor v háji. Kúpil som motor (inak mám kód BLS) na ktorom bola zavesená aická prevodovka, ale v pohode vsetko sedí. Nieje mi celkom jasné comu by som sa mal vyvarovat aby sa mi take nico nestalo zase...
- Olej pouzívam správny, ARAL supertronic 5w 30
- menit sa ho chystám kazdých 10 000 az 15 000 km
Poradte prosím v čom mohol byt problém a co by som si ma ustriehnut aby sa to neopakovalo . Treba pravidelne menit vačkovu hriadel? Hydrostely? To by bolo dost nakladne nie? ako zistim ci motor dobre maze (okrem kontrolky na palubovke)?

Ďakujem

egressko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 31
Registrovaný: 11 Nov 10, 11:15:46

Poslaťod djrjay » 11 Nov 10, 11:34:23

to by som skor povedal ze to bola nahoda.
Este som sa s takym niecim nestretol na tyhto motoroch.
Samozrejme ak ten hydrostel nemlatil uz velmi dlho.
Asi unava materialu.

djrjay 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 617
Registrovaný: 22 Jún 10, 21:27:21
Bydlisko: PD-SK

Poslaťod Alpiners2 » 11 Nov 10, 11:44:48

s tým som sa ani ja nestretol ešte :roll:
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod egressko » 11 Nov 10, 13:46:03

Alpiners2 píše:s tým som sa ani ja nestretol ešte :roll:

No ved to pocuvam z kazdej strany, ze to musela byt len ojedinela zalezitost, ale teraz si sadam kazdy den do auta so stiahnutým zadkom aby sa mi to nestalo zase. Vtedy sa to stalo bez varovných signálov, motor isiel normálne, jediné co klepalo bol zotrvacník. Auto je z nemecka a tam dodrziavali 30 000 km intervaly a mozno aj toto bol kamen urazu. Teraz budem menit olej a filtre po 10 000 km. co by ste mi este poradili ako prevenciu? co by som si mal pravidelne kontrolovat... opotrebenie vačky?? ako??

egressko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 31
Registrovaný: 11 Nov 10, 11:15:46

Poslaťod Alpiners2 » 11 Nov 10, 13:53:32

ak by to nemazalo poriadne tak by skôr zodralo vačky. neriešil by som to, musel to byť vadný kus
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod egressko » 11 Nov 10, 13:59:29

Alpiners2 píše:ak by to nemazalo poriadne tak by skôr zodralo vačky. neriešil by som to, musel to byť vadný kus

Ok nebudem to riesit teda :-) ale keby ste sa nieco dozvedeli ohladne viacerých podobných prípadov tak to supnite sem pls. Vďaka

egressko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 31
Registrovaný: 11 Nov 10, 11:15:46

Poslaťod egressko » 11 Nov 10, 14:07:58

Jeden mechanik tresol aj taku vec ze pri kazdej vymene rozvodov odporuca menit aj hydrostely ako prevenciu, ale mam pocit ze len chcel vytiahnut z ludí trosku viac penazi za viac roboty... neviem V tom case ked som bol v tej situacii som nad tým aj uvazoval ale financie ma nepustili

egressko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 31
Registrovaný: 11 Nov 10, 11:15:46

Poslaťod Alpiners2 » 11 Nov 10, 14:23:23

pri výmene rozvodov som nikomu nemenil ešte hydroštely a nikto zatiaľ nemal žiadny problém
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod janosik93 » 11 Nov 10, 23:59:01

musela to byť nejaka vada hydroštelu. vela aut tu bolo už i po 200 000 a ani jeden nemá problem s týmto.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod miro22 » 12 Nov 10, 1:54:42

hydrostel ti prdne(pretlaceny-prasknuty), len ak sa ventil zrazi s piestom. ries zrazenie ventilu a nie hydrostel. 1 zub na remeni, alebo nejaky prob, ktory si mal spoznat pri rozoberani.. takto to nevyriesis.. nedal si dostatocne "vstupne" data- info.

nedostatocne zaolejneny- odvzdusneny hydrostel sa nezrazi (neposkodi sa ak je zavzdusneny) a ak to bola chyba vyroby, tak pri prvom nastartovani by to prdlo, lebo kvapalina je "nestlacitelna".
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod egressko » 12 Nov 10, 8:37:53

hmmm , tak to uz teraz nezistim ked som to nezistil pri rozoberaní. Nezistil to chalan co mi to robil a zvlást som sa ho pýtal na remen. Tvrdil ze remen nepreskocil... Inak na CZ forach som zistil ze to nieje az taky vynimocny stav a stalo sa to tam viacerim ludom. Nemalo to tak nasledky ako u mna ale stalo sa to ze prdol hydrostel. tam to zhadzuju na 30 000 km intervaly vymeny oleja ... no neviem . Teraz si dam pozor uz aj na remen aj na olej a dufam ze uz ma to nestretne bo to bola nocna mora - auto velmi potrebujem denne

egressko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 31
Registrovaný: 11 Nov 10, 11:15:46

Poslaťod Alpiners2 » 12 Nov 10, 9:40:16

egresko ty si teraz menil celý motor alebo len hlavu?
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod egressko » 12 Nov 10, 11:09:43

Alpiners2 píše:egresko ty si teraz menil celý motor alebo len hlavu?

menil som cely motor bo v pieste bola diera . Dostal šupu :-D mozem potom nafotit a zavesit to tu aj hlavu s hydrostelom a aj blok s deravým piestom

egressko 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 31
Registrovaný: 11 Nov 10, 11:15:46

Poslaťod Alpiners2 » 12 Nov 10, 11:16:23

ok, daj fotky. zvedavý som.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod misoVW » 16 Nov 10, 21:37:20

tie zodrate vacky a poskodene hydra byvaju sposobene vypadnutymi zaslepkami olejoveho kanala ;)

misoVW 


 
Príspevky: 12
Registrovaný: 27 Jún 10, 22:04:08

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron