Katalizator vybrat alebo nevybrat ?

Poslaťod barborka » 26 Nov 10, 23:44:46

Zdravim chcem sa spytat co by sa stalo ak by som vybral kat z mojho auta ake by to malo vyhody a ake nevyhody a tiez ze vsetko by som musel prerobit .Ide o motor AJM 85KW PD je to VW bora,cital som uz vela clankov a dost vela ludi to ma von,viem ze prevazne je to koli vykonu ale nezmeni sa tym padom aj spotreba alebo zvuk motora ?
VW BORA VARIANT 1,9 TDI PD 85 Kw AJM 6 kvalt
PONUKAM ZVARANIE TIG (zelezo,nerez ) viac PM
hľadám prácu ako zvárač TIG,MIG,MMA kontakt email :)
Momentalne sice pracujem ale lepsiej ponuke neodolam :p

barborka 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 221
Registrovaný: 20 Jún 10, 10:33:46
Bydlisko: Prešov okolie

Poslaťod mp3turbo » 27 Nov 10, 2:35:33

ja by som to nerobil, vadi ti to? ludia co vyberu kat ti zabudnu povedat ze potom autiak smrdi. Ja osobne to prudko neznasam.

a okrem toho v neposlednom rade aj na tu ekologiu trosicku skusme mysliet... nie moc, som prudko proti DPF lebo su drahe a kazive jak svina :) ale aspon ten katalyzator by sme si sakra mohli dopriat. Ved uz nebudme ako uplni barbari na konoch.

vyssi vykon? ale prosim ta...

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod janosik93 » 27 Nov 10, 16:55:01

ja ho tam nemám, a auto ide i bez neho. to že smrdi viem, ved ja za sebou nejdem :grr .
pokial nerobí problemy, tak nešprtaj. Keď ho vyberieš, bude viac hučať turbo.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod barborka » 27 Nov 10, 19:30:15

oki ja ho nechecm vybat len som sa spytal ze preco to vlstne ludia robia a ci to ma fakt take velke plusy ako o tom poniektory rozpravaju a ja som tiez za to aby sa pouzivali aspon katy ved ekologiu mame len jednu a aj ta uz ma toho dost tak treba ti to konecne uvedomit abyt trocha ohladuplny.
VW BORA VARIANT 1,9 TDI PD 85 Kw AJM 6 kvalt
PONUKAM ZVARANIE TIG (zelezo,nerez ) viac PM
hľadám prácu ako zvárač TIG,MIG,MMA kontakt email :)
Momentalne sice pracujem ale lepsiej ponuke neodolam :p

barborka 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 221
Registrovaný: 20 Jún 10, 10:33:46
Bydlisko: Prešov okolie

Poslaťod mp3turbo » 27 Nov 10, 22:15:47

presne tak. Ked ti ide tak do toho nesprtaj, ked ti nejde tak si kup druhy.

a v ziadnom pripade VELKE PLUSY odstranenie katu nema. Za odpalenie EGRka som, za odpalenie katu nie. Moje EGRko cistil alpiners konkretne, zablokovane je od 50%, pri malych otackach, malom plyne v meste sa uplatnuje tak ako predtym. Preco som ho nezablokoval uplne? Pretoze 99% jazd s tym autom jazdim v meste a pokial sa znovu zanesie, tak auto uz pat rokov mat nebudem :)

http://www.youtube.com/watch?v=e6_InfHj_w0
http://www.youtube.com/watch?v=1BtOYqjDw0Y

no ale to sa odchylujem od temy katalyzatoru, sorry.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod barborka » 28 Nov 10, 10:27:18

no dobre ale pokial sa nemylim tak Egr napomaha aj pri topeni ci nie ??? Aky ma vlastne vyznam ze ho zaslepim okrem toho ze sa nezanasa ???
VW BORA VARIANT 1,9 TDI PD 85 Kw AJM 6 kvalt
PONUKAM ZVARANIE TIG (zelezo,nerez ) viac PM
hľadám prácu ako zvárač TIG,MIG,MMA kontakt email :)
Momentalne sice pracujem ale lepsiej ponuke neodolam :p

barborka 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 221
Registrovaný: 20 Jún 10, 10:33:46
Bydlisko: Prešov okolie

Poslaťod mp3turbo » 28 Nov 10, 14:51:46

"topenie" sice priamo nie, ale trosicku skor sa ti zohreje motor takze vlastne nepriamo ano.

podstatne : ked ho zavres, do motora nejdu spaliny ktore uz mali vyletiet von z vyfuku - teda motor dycha cisty horsky vzduch. Podla mna ten cerstvy luft je daleko dolezitejsi ako ohriatie o minutku skor, zvlast u vas v Poprade kde mas v zime -20 len tak fikne. Ked je ten motor studeny (a on teda u teba je studeny sakradlho) tak produkuje obrovske kvanta aj mechanickych splodin (sadze atd) a to potom zerie naspat... idealne riesenie je nezavisle kurenie a startovat predohriaty motor co ma 20 alebo viac stupnov nad nulou. Samozrejme ze bufik aj po nastartovani motoru dodava dalsie kvanta tepla (okolo 5kW bezne) a ten motor sa mnohonasobne rychlejsie ohreje - proste rychlejsie ako benzin.

kedze ja jazdim skoro vsetko len mesto a navyse Bratislavu v zapchach a kedze mam bufik, s ohladom na ekologiu som tam to EGRko v obmedzenej miere nechal. Ako pisem, pokial sa mi znovu zanesie tak to uz auto nebudem mat. Dlho som spekuloval co s nim a az potom mi alpiners ponukol spasonosnu myslienku - proste som nepoznal moznosti technologie. Sikovny chlap to je... to sa musi uznat. A Janosik s nim.

tak uz za nim vybehni a uvidis.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod yooree » 27 Máj 15, 22:05:33

Zdravim, vyuzijem tuto temu, chcel by som poprosit o radu. Cca pred dvoma dnami som nastartoval, a pocul cinkotavy zvuk z podvozkovej casti. Ked som obisiel auto nasiel som cierny sajrajt na zemi pod vyfukom, vypol som motor nastrtoval a znova vysiel z vyfuku cierny sajrajt. Motor bol zohriaty, siel som auto trochu povytacat a cierny sajrajt z vyfuku uz nejde ale cinkotavy zvuk sem tam pocut. Je to znak odchadzajuceho katalyzatora? Mam to urgentne riesit alebo nejaky ten km to vydrzi?

Dakujem za kazdu cennu radu.

Auto: Cordoba 6k2 1.9 tdi 81kw ASV

yooree 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 08 Apr 13, 21:34:50

Poslaťod janosik93 » 27 Máj 15, 22:40:34

ťažko poradiť, chcelo by to počuť
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod yooree » 27 Máj 15, 23:11:19

https://youtu.be/Wjx-BKLluSg

Najlepsie je to pocut pri shasinani motora. Co by to mohlo byt?

Dakujem

yooree 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 08 Apr 13, 21:34:50

Poslaťod janosik93 » 27 Máj 15, 23:14:02

žeby zotrvačník? treba dať na zdvihák a načúvať :mrgreen:
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod yooree » 27 Máj 15, 23:17:22

Len nechapem tomu sajrajtu co mi v zivote nevysiel z vyfuku, a teraz na podlahe v garazi riadne sadze... asi najlepsie bude ak navstivim mechanika hned a nebudem to odkladat...

Dakujem za alternativu, len neviem co by bolo lepsie, jedno aj druhe bude riadna palka...

yooree 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 08 Apr 13, 21:34:50

Poslaťod janosik93 » 27 Máj 15, 23:32:05

mpotom vadny vstrek, vadne čerpadlo, turbo už odchadza, popriepde nejake zdvihatko, može to byť čokolvek---- vyber si..... tie naše šroty už zvyknu dymiť :grr
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod yooree » 17 Jún 15, 23:28:06

Takze, auto bolo na zdvihaku, bola to prkotina. Ulomeny drziak na kat. Buchotal o kat a ja som robil zbitocnu paniku. :D

yooree 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 08 Apr 13, 21:34:50


Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron