Prekrytie chladica v zime????

Poslaťod tomitdi » 06 Dec 10, 23:30:06

Caute zakryvate teraz v zime niekto chladice kartonom,plastom alebo niecim.Pomoze to napr.na Tdi?Uz 3 den si vsimam ze mam asi medzi 70-80C zohriaty motor a pri jazde dole kopcom asi 3km na rychlosti bez plynu mi teplota klesne na 60 Celsia.Nepomohlo by tam supnut nejaky karton?
Byvala-Skoda octavia Tdi 81kw AHF elegance 2002, ex Autobus vw sharan 1.9 tdi pd AUY 2002,Biela octavia 1.9 BJB 77kw+cip,

tomitdi 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 139
Registrovaný: 03 Júl 10, 17:08:41
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Poslaťod sleyo » 07 Dec 10, 0:30:03

Tu ti pomoze len vymena termostatu - riesil som to iste. Ked je termostat funkcny, tak je pri nizkej teplote zavrety a chladiaca kvapalina ti nejde ani do predneho chladica ale drzi sa v motore.
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Poslaťod janosik93 » 07 Dec 10, 7:26:35

karton vždy pomôže, ale tebe skor pomôže výmena termostatu
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod tomitdi » 07 Dec 10, 8:46:40

kua sak termostat som menil asi pred 2-3 mesiacmi.zeby ho porailo? :evil:
Byvala-Skoda octavia Tdi 81kw AHF elegance 2002, ex Autobus vw sharan 1.9 tdi pd AUY 2002,Biela octavia 1.9 BJB 77kw+cip,

tomitdi 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 139
Registrovaný: 03 Júl 10, 17:08:41
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Poslaťod janosik93 » 07 Dec 10, 8:59:24

stava sa, čo v dnešnej dobe je kvalitne?
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod audiS » 07 Dec 10, 11:50:59

tomi, to je normalne ked je kosa. otec ma tiez 81kw tdi, vymenil termostat lebo si myslel ze je zly a bol dobry, stale to iste. dal tam karton a vsetko je ok. ja na svojom ked mu viac nestupim na krk tak sa nezohreje ani po 15 km. trosku viac pridaj a do 5km mas 90 stupnov

audiS 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 12 Nov 10, 21:21:42

Poslaťod djrjay » 07 Dec 10, 13:25:31

treba vymenit termostat.
Teplota by nemala kolisat hore-dole.

djrjay 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 617
Registrovaný: 22 Jún 10, 21:27:21
Bydlisko: PD-SK

Poslaťod Breznew18 » 07 Dec 10, 17:00:05

je to len moja domienka ale ked vonka mrzne alebo je celkovo chladno tak ta voda sa v nezakrytom chladici ochladi podstatne viac ako v lete z toho dovodu si myslim ze mierne kolisanie pri otvoreni termostatu by aj mohlo byt nie?
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod barborka » 07 Dec 10, 17:38:03

ja sa chcem spytat jednu vec vo velmi vela veciach sa pise ze musi byt motor zohriaty atd atd.Chcel by som vediet kedy vlastne je motor dobre zohriaty lebo viem ze teplota vody nie je teplota motora tak by ma zaujimalo ze kedy mozem naplno vyuzivat turbo kedze pri studenom motore ho neodporucaju zatazvoat viac ako 2000 otacakami ale samozrejme ho ani nepodtacat.Ide mi o to ze co si myslite po kolkych Km je asi motor zohriaty na prevadzkovu teplotu pri mrazoch napr - 10 :kk/
VW BORA VARIANT 1,9 TDI PD 85 Kw AJM 6 kvalt
PONUKAM ZVARANIE TIG (zelezo,nerez ) viac PM
hľadám prácu ako zvárač TIG,MIG,MMA kontakt email :)
Momentalne sice pracujem ale lepsiej ponuke neodolam :p

barborka 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 221
Registrovaný: 20 Jún 10, 10:33:46
Bydlisko: Prešov okolie

Poslaťod Breznew18 » 07 Dec 10, 18:29:03

no moj ranny ritual je ze nastartujem auto a nechavam ho na volnobehu zo 2 az 3 minuty bezat a pomalicky sa pohnem.prvych 10 km sa snazim udrzat otacky pod 2000 a potom uz idem normalne. ale podla mna tych 10 km by malo stacit. na internete tiez pisu tych 10 az 15km
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod barborka » 07 Dec 10, 18:41:20

ahoj neviem sice ake mas auto ale co ja viem tiez nie je velmi dobre nastartovat a nechat turbo motor bezat len na volnnobezne otackycital som jeden clanok kde po nastartovani tdi-cka v zime odporucaju nechat motor bezat chvilu pokial si nenastavim radio alebo nezapnem pasy a to je vse lebo potom sa vraj zbytocne zanasa system so sadzami ale ako sa vravi kolko ludi tolko chuti,cize co clovek to nazor ;)
VW BORA VARIANT 1,9 TDI PD 85 Kw AJM 6 kvalt
PONUKAM ZVARANIE TIG (zelezo,nerez ) viac PM
hľadám prácu ako zvárač TIG,MIG,MMA kontakt email :)
Momentalne sice pracujem ale lepsiej ponuke neodolam :p

barborka 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 221
Registrovaný: 20 Jún 10, 10:33:46
Bydlisko: Prešov okolie

Poslaťod audiS » 07 Dec 10, 20:31:20

silny suhlas s Breznevom. a to ze niekde pisali (ja aj viem kde to pisali) ze nieje dobre ked tdicko trosku nechas pobezat skodi, je cisty blud

audiS 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 12 Nov 10, 21:21:42

Poslaťod tomitdi » 07 Dec 10, 22:47:05

No nic kupim novy a basta ale ten karton tam dam tiez uvidime co to spravi.A nemoze to ukazovat zle teplotne cidlo?To je nove ale kupoval som ho cez ebay ani neviem co to bolo za znacku mozno made in cina :EEE
Byvala-Skoda octavia Tdi 81kw AHF elegance 2002, ex Autobus vw sharan 1.9 tdi pd AUY 2002,Biela octavia 1.9 BJB 77kw+cip,

tomitdi 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 139
Registrovaný: 03 Júl 10, 17:08:41
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Poslaťod sulo » 07 Dec 10, 23:04:11

co mam ja skusenosti s mojim tdi-ckom tak sa dokaze v mrazoch co su teraz aj same uchladit.napriklad keby stojim 10 minut na parkovisku tak mi tiez teplota klesne alebo napriklad ked rano idem prvych 10km zohreje sa na cca 80 ale ked potom pojdem dole kopcom dalsich 5km tak sa nezohreje na 90.ale ked uz raz dosiahne tych 90 tak si ich udrzi ( okrem vynimky - parkoviska a dlhsieho statia na neutrale ).

sulo 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 21 Aug 10, 15:37:13
Bydlisko: Trencin

Poslaťod janosik93 » 08 Dec 10, 7:38:30

Ono s vým rannym štartom je to zajimave.
Mám kamoša mechanika, a má octaviu TDI 81KW . V zime štart na otočku, auto má 600 000 km, a take že státie 2 minuty to nepozna. Turbo bolo 2x von na čisteni, inak nič. Stále štart, a ideš, žiadne šetrenie. A auto ide. Čím viac sa o to človek zaujima a v aute zbytočne šprtá, tým je to horšie. . Tolko môj názor.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 40 hostia

cron