Nie , nepracujem v obyčajnom servise, robim v origo VW Audi servise .... všeobecne touareg a Q7 maju len po zapnuti zapalovania cca 20A odber prudu. to nerazam ešte zapnute ohrevy sedadiem, nejaky ten ventilator a podobne komfortne veci. Ak tam nedáš poriadny AGM akumulator, a jazdiš kratke trasy tak do rok, rok a pol je po baterke.... origo takym štýlom vydrží cca 3 roky. Pri dlhých tratiach sa samozrejme zvyšuje životnosť akumulátora , keďže nieje tolko namáhany. aj origo a aj neorigo akumulatora..... Berme to všetko čiastočne s rezervou.
osobna skusenosť. akumulator bosch v mojom passate. denne jazdenie 25km stale vždy cca 60km dokopy a viac. bufik ku tomu rano zapinam počas jazdy . ak idem s prace cca 20 minut pred. nie vždy ( myslim zimne obdobie) 2 roky, baterka v prdeli na totalku. cca 35000 km každy rok
teraz mam rok origo AGM o menšej kapacite. zatial v pohode, a kapacita bateria je o 3AH menšia, ako je na popise. ( mam tester, ktory spravi 10 cyklov nabijania, vybijania , ty mu zadaš hodnoty o kapacite a on ti da vysledok o stave akumulatora.
Nejde o to, či som admin, alebo nie, či som najmudrejši , ale v elektrike si myslim že som dosť zbehly v týchto veciach, keďže robim elektroniku 20 rokov a autoelektriku s toho 10 rokov .
teoria a prax s akumulátormi to je moje
Hlavne správanie sa v praxi a ako sa k tomu stavaju aj majitelia aut