Octavi 1.9 TDi 81 kW.
Problem: Dymivost, nizky vykon, nad 3000 ot pri zatazi padne do nudzoveho rezimu. Spotreba 12,5 litra na 100 km.
Vady: Unik stlaceneho vzduchu cez prederaveny chladic vzduchu, predrete podtlakove hadicky, derava membrana v podlakovej banke na turbe
Oprava:
Vymena intercooleru
Vymena podtlakovych hadiciek - kompletne
Vymena podtlakovej banky na turbe
Vymena ventilu N75
Vycistenie potrubia a podtlakoveho ventilu EGR
Vysledok:
Dymivost v norme /na oko/ , vykon v norme /do 3000 ot/
Diagnostikou pocas jazdy z 1500 ot, na 3. stupen, plyn na podlahu, som nameral stale vysoky tlak v sacom potrubi a nad 2550 mbar to RJ motora hodi do nudzoveho rezimu / problem pretrvava stale /.
Dalsi krok:
Demontáž turba, kontrola vole hriadelky / v norme /
Ultrazvukove cistenie vnutra turba,nastavenie podtlakovej regulacie a vyvazenie v odbornom servise.
Vysledok:
VSETKO V PORIADKU !!!!!!!! Nameral som maximum 2250 mbar. Ziaden nudzovy rezim, plynuly tah v celom spektre otacok. Spotreba klesla na 6 l/100km a to len pocas skusobnej jazdy. Cize musi to ist este nizsie.
Namerane hodnoty cez VAG