EGR + a -

Poslaťod Andy87 » 02 Feb 11, 13:45:07

Ahojte idem si zaslepiť EGR a zaujímal by ma Váš názor...

Nejdem to robiť kvôli zvýšeniu výkonu, ale kvôli občasným chybám, vďaka ktorým auto prestane tahať.
A je dobré len na dojazd. Síce sa mi to stalo (len 2 krát behom pol roka) ale chcem to riešiť. A počul som že to má aj tak viac
nevýhod ako výhod.

- zníženie výkonu
- zvýšenie spotreby
- znečisťovanie sania a iných súčiastok

+ zníženie emisií

Ďakujem za tipy.

Andy87 


 
Príspevky: 28
Registrovaný: 18 Jan 11, 10:48:41
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod janosik93 » 02 Feb 11, 14:01:31

a aky model auta?
bude sa troška dlhšie zahrievať, auto pôjde od spodných otáčok lepšie, nebude sa ti zanášať sanie.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Andy87 » 02 Feb 11, 14:47:55

janosik93 píše:a aky model auta?
bude sa troška dlhšie zahrievať, auto pôjde od spodných otáčok lepšie, nebude sa ti zanášať sanie.



Alfa 147 1.9 JTDM 16V

s tým zohrievaním mi to nejde do hlavy bo som čítal že EGR-ko sa zapína až keď je motor zohriaty....
alebo je to inak?

A mam ho čipnuté takže od spodných otáčok už lepšie ide...

Andy87 


 
Príspevky: 28
Registrovaný: 18 Jan 11, 10:48:41
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod Alpiners2 » 02 Feb 11, 15:19:31

egr ventil je otvorený vždy, s výnimkou pri plnom plyne kedy sa má uzavrieť. egr ventil nefunguje v závislosti od teploty motora, ale od polohy plynového pedála a otáčok motora. keďže máš jtdm tak nemôžeš zaslepiť len tak egr ako sa to praktizuje na vw koncerne. máš elektromagnetický egr ktorý by ti hneď vyhadzoval chybu. skús ho najprv prečistiť a ak nepomôže tak v softwari ho vypnúť, to znamená nie len egr mapu na max ale aj dtc hlásenia.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Andy87 » 02 Feb 11, 15:34:15

Alpiners2 píše:egr ventil je otvorený vždy, s výnimkou pri plnom plyne kedy sa má uzavrieť. egr ventil nefunguje v závislosti od teploty motora, ale od polohy plynového pedála a otáčok motora. keďže máš jtdm tak nemôžeš zaslepiť len tak egr ako sa to praktizuje na vw koncerne. máš elektromagnetický egr ktorý by ti hneď vyhadzoval chybu. skús ho najprv prečistiť a ak nepomôže tak v softwari ho vypnúť, to znamená nie len egr mapu na max ale aj dtc hlásenia.



No žiadna sranda. Má mi to kamoš robiť kaqždopádne to s ním prekonzultujem dík dám vedieť ako to dopadlo bo už teraz idem za ním.

Andy87 


 
Príspevky: 28
Registrovaný: 18 Jan 11, 10:48:41
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod Radek156 » 04 Feb 11, 13:01:38

EGR mám normálně zaslepený , jen mi svítí kontrolka motoru. ;)
Alfa Romeo 156 SW M-JET ;)
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Radek156 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 04 Feb 11, 12:45:27
Bydlisko: CZ

Poslaťod Alpiners2 » 04 Feb 11, 13:14:16

keď sa vypne v softe tak nebude ani kontrolka svietiť ;)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Andy87 » 04 Feb 11, 13:26:09

Už keď to budem zaslepovať chcel by som to aj bez svietenia kontrolky....
Nerád robím veci na polovicu.....
Majstra už mám zajednaného, potom napíšem, keď to bude zbúchané. :/up

Andy87 


 
Príspevky: 28
Registrovaný: 18 Jan 11, 10:48:41
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod Radek156 » 04 Feb 11, 15:41:33

Kontrolka mi nezpůsobuje žádný problém , ale EGR byl problematický a nový je zbytečné kupovat. ;)
Alpiners2 : Ty umíš v softe 2,4 mjet 129 kw vypnout EGR ? ;)
Alfa Romeo 156 SW M-JET ;)
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Radek156 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 04 Feb 11, 12:45:27
Bydlisko: CZ

Poslaťod janosik93 » 04 Feb 11, 15:46:12

jasne, že by to vedel :grr
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod Radek156 » 04 Feb 11, 16:25:16

janosik93 : Ty jsi jeho mluvčí ? ;) Zatím nevím o nikom kdo by to dokázal upravit v softe. 2,4 M-JET 129KW r.v. 2005 ;)
Alfa Romeo 156 SW M-JET ;)
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Radek156 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 04 Feb 11, 12:45:27
Bydlisko: CZ

Poslaťod chiptuning » 04 Feb 11, 17:35:24

Radek156 píše:janosik93 : Ty jsi jeho mluvčí ? ;) Zatím nevím o nikom kdo by to dokázal upravit v softe. 2,4 M-JET 129KW r.v. 2005 ;)
pokud v aute fyzicky zustal , tak staci zvednout mapa egru a kontrolka svitit nebude a ty mapy jsou v bosch jednotkach prakticky stejne a je jedno jestli je to mjtd nebo mercedes nebo vw
Obrázok ..... www.dragpower.cz

chiptuning 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 231
Registrovaný: 06 Okt 10, 19:49:34
Bydlisko: Plzen

Poslaťod miro22 » 04 Feb 11, 20:27:04

chiptuning píše:
Radek156 píše:janosik93 : Ty jsi jeho mluvčí ? ;) Zatím nevím o nikom kdo by to dokázal upravit v softe. 2,4 M-JET 129KW r.v. 2005 ;)
pokud v aute fyzicky zustal , tak staci zvednout mapa egru a kontrolka svitit nebude a ty mapy jsou v bosch jednotkach prakticky stejne a je jedno jestli je to mjtd nebo mercedes nebo vw


no nebol by som si az taky isty tym egrkom. bmw v tej mape kontrolku nevypnes, skor zapnes tymto systemom. tak isto aj v renaulte.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod Alpiners2 » 04 Feb 11, 21:29:03

musíš vypnúť dtc a egr off, čiže z 1 na 0. je tam edc 16 a kontroluje si to na základe zvýšeného prietoku cez váhu vzduchu, ten istý problém je aj pri oploch. napr na renaulte edc16 stačí vyčistiť egr a už ho musíš kalibrovať cez diag lebo inak v kuse svieti kontrolka a hádže chyby, robil som to kolegovi minule.

chiptuning to je ako z maf. upravíš to tak že ukazuje ako potrebuješ, ale akonáhle vytiahneš váhu z konektoru tak to bude písať do závad kým nevypneš dtc
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Radek156 » 05 Feb 11, 11:34:34

:?: Tak kdo mi to 100% vypne v softe , aby mi nesvítila kontrolka když mám zaslepený EGR ? :?: 156 SW 2,4 M-JET 129 KW r.v. 2005
Alfa Romeo 156 SW M-JET ;)
_________________________________________________________________________________________________________________________________

Radek156 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 04 Feb 11, 12:45:27
Bydlisko: CZ

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy Alfa

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron