musim sa priznat, ze sem tam nahliadnem do nejakych for a dnes mi neda, aby som nezareagoval, aj ked nemam s toho uplne nic.
za 1: motor sa tvori z toleranciou na krutiak asi v 70 - 100%.
za 2: 20% ziadnemu motoru neuskodi a dovolim si tvrit, ze aj hranica 40% je da sa povedat, "zdava.."
za 3: kazdy by si mal uvedomit, ze v tovarni investovali miliony eur na vyskum a tak postavili motor..
za 4: soft je len vytazenie z hardware.
takze k veci:
ak dojde ku ohnutiu ojnic, tak motor bol silou vybuchou daleko za hranicou, ktoru urcuje fyzika.. preco? lebo kazdy material ma TORZNOST !!! co je torznost? je to ohyb, ktory sa vrati naspat. tuto vlasnost ma kazdy pevny material. teda kov iste. ked ma nejaky motor, ci hociaky iny hardware 100% nu toleranciu, tak prave pre torznost a pre medzu lomu v kluk mechanizme a pod.. osobne som sa nikdy vo svojom zivote nestretol s ohybom ojmic a to iba preto, lebo motry stavam s tym, ze ratam s torznostou a ku ohybu sa nemozem tym padom dostat. mam vysledky v roznych zavodoch, ktore nie su podcenovane v europe a preto viem o com pisem. napisat vec, ze chcem vykon a chcem to dosiahnut softwarovo, lebo to je najlahsia cesta, je u mna napisane a povedane, "detska hra". kazdy kto napise, ze zizala mal viac koni je mimo reality, lebo zizala dosiahol maximum z maxima a riskoval motor a kaslal na vedlajsie ucinky. prial by som niekomu pozriet si spomalene zabery s kluky a ojnic, uz pri 50% zvysenom vykone. vsetko sa pri vybuchu trasie ako na stracej nozke.
preco asi sa dava do motora v serii vsetko silnejsie, ak porovname rozne verzie motorov? vsak sa jedna len o par koni a par Nm. jedna sa presne o tu torznost.
ano, sam som spravil pokus s dieslom, kde som zvysil vykon na uroven hranice dvojhmoty, ale tato uprava trvala len 2 dni. netusim, kolko to malo Nm, ale casy na zrychlenie sa blizili ku SK rekordom na sprinte. osobne odporucam zvysenie v softe na hranicu max davok, bez zvysenia dlzky vstrekov, lebo to je hranica hardvare.
preco to vydrzi aj ked chce niekto nasilu posrat motor a nevychadza mu to aj dlhsiu dobu? lebo ono mu to vlasne vychadza, len mal stastie a natrafil na bezchybny material a trasie zo vsetkym v motore tak, ze bud to rupne, alebo nie.
taky frajer, ze vyzdimem v softe zo vstrekov a softu co to da viem byt aj o polnoci a kazdy skusenejsi clovek kedykolvek.
netreba zabudat, ze miliony eur nie su zbytocne na vyskum kazdeho motora. pozorne si toto precitajte a potom zhodnotte, co a ako chcete upravit na kazdom vasom motore.
ak chce niekto riskovat, rad ho uvitam u mna doma a na jeho vlasnu zodpovednost viem akykolvek motor dostat softom a turbom na uroven jeho ojnic a kluky, ci piestov a cepov. mozno by som po navsteve spoznal noveho vitaza v drag na 403m z 1,9 tdi.
PS: skutocne upravy na motoroch sa robia uplne inak a na nete sa o tom neda nic docitat. soft je len tazenie s upravy hardware. ojnice, piesty su len vedlajsie upravy na motore. osobne typujem, ze 1,9 tdi ma hranicu prietokov vyf a sacich ventilov niekde pri 500hp a 1000Nm.
sprtam sa v motoroch.