Servus chlapi kamarat vymenil mercedes r.v.1994 2.2D 250 000 mil cca 380 000km za toyotu corolu v bezchybnom stave nerozumiem preco ale nie je to moja vec.Mercedes mala zena cely rok auto nestartovalo,len na sprej to chytlo v stredovej opierke som nasiel 5 prazdnych sprejov .prve co som skusil tak zhavice ani jeden nezhavil potom rele a poistku poistka bola prepalena tak som ju vymenil reku teraz chyti na drnc a nic jeden zhavic bol odlomeny tak som ho skusil prvy raz v zivote vyvrtavat a vytiahnut cca 30min.ale isiel a nemile prekvapenie trebalo dalsie tak teraz konecne startuje len na 3 zhavice ale lepsie ako so sprejom.lenze je tam este jedna zavada pri nastartovani svieti dobijanie+abs shasne az nad 3000 ot./min neviete nahodou co by to mohlo sposobovat myslim si keby bol alternator ko tak by svietilo dobijanie stale.ci? alebo baterka?nejake foto zhavica dalsie dva som uz nefotil http://img710.imageshack.us/i/10042011311.jpg/
No tak to ma nenapadlo a keby bol altik ko ta by nesvietilo dobijanie stale?nad 3000-3500ot./min kontrolka zhasne ako nahle klesnu ot.take zase svieti.
Skúsim to vysvetlit bližšie. Kontrolka je zapojená väčšinou medzi pridavny usmernovač a palubne napetie, takze svieti ked je rozdielne napetie medzi nimi. Indukované napetie v statorovom vinuti zavisi od otáčok a budiaceho toku. Takže ked sa ti zodrali uhliky, je obmedzený prúd do rotoru ( rotor je v tomto pripade budiace vinutie ). Budiaci tok je minimálny, indukované napetie v kotve je minimálne, ako nahle sa zvacsia otacky, sutupne indukovane napetie a kontrolka zhasne. mimochodom jedna sa o stroj s vyniklimy polmi, a uplatnuje sa reluktantny budiaci prud staci ked sa stroj nabudi vplyvom remanentneho magnetizmu. Takze teoreticky je možné že ti kontrolka zhasne aj bez uhlíkov, prakticky však nie. Každopádne nepoznám všetky typy alternátorov možno to má mercedes trošku iné. Ale keď ti svieti kontrolka alternátor musí ísť von. a vonku sa už zistí čo mu je.